هنرمندان مدرنیسم با عینک مدرنیسم به سنت ها نگاه می کنند
93 سال مدرنیسم در هنر ایران به روایت غلامحسین نامی
بهروز فایقیان: غلامحسین نامی مدرنیسم در هنر ایران را پرونده ای به بایگانی سپرده شده می داند تا مختومه. او معتقد است اساسا گفت وگو و مجادله جدی در خصوص هنر نوگرای ایران که امروز لااقل 93 سال از ظهورش می گذرد، صورت نگرفته و زوایای پنهان بسیار ش، هنوز که هنوز است کنکاش نشده. همه اینها را هنرمندی می گوید که خود از نخستین نسل های مدرنیست ها و از شاهدان عینی پدیده ای به شمار می آید که افت و خیزهای بسیارش از گل گرفتن نمایشگاه مهرگان در خیابان لاله زار در 1338 و پاره کردن آثار نقاشانی چون جلیل ضیاء پور، تا تاسیس گروه «آزاد» در دهه 40 به پیشگامی خود نامی و به عنوان اعتراضی به رویکرد به زعم او سطحی قاطبه
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.