آرشیو سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۲
باشگاه رسانه
۱۷

خبر

مردی که پولدار شد

یک مرد انگلیسی به نام الن بارنز که عقب ماندگی ذهنی دارد و بسیار مریض است چندی پیش مورد حمله سارقان قرار می گیرد و بخش زیادی از دارایی های خود را از دست می دهد اما مدتی بعد یک کاربر شبکه های اجتماعی با ایجاد کمپین اینترنتی از مردم می خواهد تا به او کمک کنند و مبلغ 200 پوند را برای او جمع آوری کنند. این کمپین تنها بعد از دو روز به اندازه ای مورد حمایت کاربران قرار می گیرد که برای این مرد انگلیسی مبلغ 200 هزار پوند جمع آوری می شود. قرار شده تا با این پول برای او خانه بخرند. ویدیوی مربوط به دیدار دختری که این کمپین را راه انداخت با آلن بیش از سه میلیون بازدید کننده در شبکه های مختلف اجتماعی داشته است و همچنان میان کاربران نقاط مختلف دنیا در حال چرخیدن است. این ویدیو کاملاجهانی شده است.

چتری برای نجات هواپیما

ویدیوی مربوط به سقوط یک هواپیما در دریا این روزها در تمام شبکه های اجتماعی دیده می شود و کاربران درباره آن با همدیگر بحث کرده اند. حادثه وقتی رخ داد که موتور هواپیمای کوچک که در حال پرواز بر فراز دریا بود، به علت نقص فنی از کار افتاد اما این پایان ماجرا نبود به جای اینکه هواپیما، با سر به درون آب های دریا سقوط کند و حادثه ای تلخ رقم بخورد، چتر نجاتی که برای هواپیما تعبیه شده بود، باز شد و هواپیما، آرام روی آب های دریا نشست. این ویدیو بیش از پنج میلیون بازدید کننده تا امروز داشته و بسیار مورد توجه کاربران ایرانی هم قرار گرفته است.

دیزی روی زمین

‫مستر تیستر چهره اینترنتی است که هر چند روز یک بار به یکی از رستوران های کشور می رود و گزارشی از آن در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر می کند، او به تازگی به دیزی فروشی در بازار رفته است که باید دیزی را روی زمین خورد و همچنان تمام طراحی مغازه مثل قدیم است. این ویدیو در شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از 100 هزار بار دیده شده است و کاربران زیادی آدرس دقیق این دیزی فروشی را که در بازار تهران است از او خواسته اند. همواره ویدیوهایی که او از رستوران های مختلف منتشر می کند مورد استقبال کاربران مختلف شبکه های اجتماعی قرار می گیرد. صفحه مستر تیستر بیش از 100 هزار لایک دریافت کرده است.