آرشیو پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۷۴
صفحه آخر
۲۰

خبر

ژاور و سرماخوردگی

شرح حال: «بازرس ژاور» شخصیت بینوایان، شاهکار ویکتور هوگو تازگی، پایش به روایتی دیگر باز شده است و این شخصیت معروف داستانی در روایت سجاد صاحبان زند روزگار و اوضاع دیگری دارد. «ژاور و سرماخوردگی» روایت وضعیت خاکستری آدم های خسته، تنها، کلافه در روز گار معاصر است. آدم هایی که مانند «ژاور» بینوایان مصداق شر مطلق نیستند. این کتاب تازگی در نشر حوض نقره منتشر شده است.

اعترافات ذهن خطرناک من

شرح حال: تازه ترین روایت هومن سیدی روایت زندگی مردی در بیست و چهار ساعت است. مردی که هیچ چیزی را به یاد نمی آورد. این اثر در بخش سودای سیمرغ سی و سومین دوره جشنواره فجر نمایش داده می شود و امروز پنجشنبه ساعت 19 نیز در برج میلاد اکران می شود. در این فیلم سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی و میترا حجار بازی می کنند.

هنگام

شرح حال: شماره جدید ماهنامه ادبی هنگام منتشر شد. عکس جلد این شماره تصویری نیم رخ از هرمز علی پور، شاعر پیشکسوت جنوبی است. شماره 8 و 9 ماهنامه ادبی – هنری «هنگام» منتشر شد. پرونده ویژه ای هم برای این شاعر جنوبی تدوین شده است. زندگی نامه خود نوشت این شاعر و همچنین مروری بر زندگی و آثارش از بخش های متنوپع این پرونده است. شعر ها، داستان ها، مصاحبه ها، گزارش ها، یادداشت های متنوع و خواندنی از دیگر بخش های این شماره هنگام است. برای یک صد و پنجاه صفحه مطلب خواندنی هم هشت هزارتومان ناقابل باید هزینه کنید.

زن ها در کپنهاک

شرح حال: نیلس هاو، شاعری از منطقه اسکاندیناوی به تهران آمده است، روز پنجشنبه 16 بهمن ماه از ساعت 18 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برای مخاطب های ایرانی شعر می خواند و از ادبیات و شعر در دانمارک خواهد گفت. در این برنامه همچنین شماری از شاعران ایرانی هم شعر خواهند خواند. برنامه شعرخوانی این شاعر به بهانه چاپ ترجمه شعر هایش در کتاب «زن ها در کپنهاک» است. این اثر به ترجمه سهراب رحیمی و آزیتا قهرمان در نشر بوتیمار منتشر شده است. در این مراسم علاوه بر چهره های فرهنگی سفیر دانمارک در تهران نیز حضور دارد.