آرشیو پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۸
ورزش
۱۸

رئیس بارسلونا به خاطر فرار مالیاتی جریمه شد

رئیس بارسلونا اعلام کرد شاید مسائل سیاسی پشت پرده، جنجال های مربوط به انتقال نیمار است.

به گزارش ایسنا، جوزپ ماریا بارتومئو به دلیل تخلف مالیاتی بابت انتقال نیمار به بارسلونا در سال 2013 مبلغ 8/2 میلیون یورو جریمه شده است. او که با شبکه 8 تلویزیونی اسپانیا صحبت می کرد، از همان ابتدا با عصبانیت سخن گفت: «سوال بزرگ این است که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟ نیمار در آن زمان دو پیشنهاد داشت؛ یکی از بارسلونا و دیگری از رئال مادرید. نیمار سال گذشته خیلی خوب بازی می کرد تا این که یکی از کارمندان باشگاه بارسلونا اعلام کرد ساندرو روسل (رئیس پیشین بارسلونا) پول های مربوط به انتقال نیمار را اختلاس کرده است. شاید کسی این اتفاق ها را دوست نداشته است. اکنون هم نیمار در ترکیب بارسلونا نمایش خوبی دارد و یک بار دیگر مسائل مربوط به دادگاه انتقال وی مطرح شده است.»

زمانی که روسل به سبب موضوع اختلاس در انتقال نیمار استعفا کرد، بارتومئو رئیس بارسلونا شد. وی بر این باور است پشت پرده انتقال نیمار، مسائل سیاسی قرار دارد.

وی در این باره عنوان کرد: سال گذشته ما کنسرتی برای آزادی در نیوکمپ برگزار و در آن پرچم ایالت کاتالونیا را برافراشته ایم. شاید همه چیز مربوط به آن اتفاق است. قصد داریم برای دریافتن اصل موضوع، تحقیقات وسیعی انجام دهیم. وظیفه من همین است که بدانم اصل ماجرا چیست.

وقتی از بارتومئو سوال شد شاید کسی در این میان خط مشی اصلی را زیر پا گذاشته و جوانمردانه رفتار نمی کند، پاسخ داد: فکر می کنم کسی از خط قرمزها رد شده باشد. این خطوط قرمز هم فراتر از آن است که شما می گویید. بارسلونا هیچ کار اشتباهی نکرده، فقط نیمار را به اینجا آورده است. همچنان هم می گوییم مبلغ انتقال وی 57 میلیون یورو بوده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد باشگاه رئال مادرید پشت این قضیه باشد، گفت: نمی خواهم این طور فکر کنم. پدر نیمار گفته بود رئالی ها این ماجرا را رهبری می کنند و انتقال نیمار به بارسلونا به مذاق آنها خوش نیامده است. هر زمان که نیمار در ترکیب بارسلونا خیلی خوب بازی می کند، ما جریمه می شویم، سوال این است.