آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۲۳۲
حوادث
۱۳

پنج قاره

توقف در حرکت موتورها دلیل سقوط هواپیمای تایوانی

رویترز: مسوولان شورای ایمنی حمل ونقل تایوان، دلیل سقوط هواپیمای مسافربری تایوان را توقف در حرکت موتورهای آن اعلام کردند. هواپیمای شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» با 58مسافر حدود ساعت11 صبح روز چهارشنبه گذشته، دقایقی پس از بلندشدن به دلیل نقص فنی و برخورد با یکی از پل های رودخانه شهر تایپه به رودخانه سقوط کرد. تاکنون اجساد 35مسافر از داخل رودخانه خارج شده اما جسدهای هشت مسافر دیگر این پرواز، پیدا نشده است. این سانحه هوایی 15مجروح نیز داشت که در همان ساعات اولیه توسط مردم و امدادگران نجات یافتند. مقام های شورای ایمنی حمل ونقل تایوان با صدور بیانیه ای اعلام کردند: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه هواپیما نشان می دهد هواپیما دقایقی پس از پرواز هردو موتور سمت چپ و راست خود را با فاصله ای اندک و یکی پس از دیگری از دست داده. براساس این بیانیه، صداهای ضبط شده از مکالمه های خلبان و کمک خلبان به خوبی بیانگر این موضوع است که موتورهای این هواپیما دودقیقه پس از پرواز دچار مشکل شده. آنان همچنین اعلام کردند دلیل سقوط هواپیما به رودخانه، تلاش خلبان برای برخوردنکردن هواپیما با ساختمان های داخل شهر بوده است.

مرگ 13عضو شبکه سرقت

فرانس پرس: مقامات پلیس محلی «سالوادور دو باهیا» در برزیل از کشته شدن 13مظنون خبر دادند که به دنبال طرح ریزی برای حمله مسلحانه به یک بانک بودند. مقامات پلیس برزیل اعلام کردند گروهی30نفری قصد داشتند با اجرای طرحی یک بانک را هدف حمله مسلحانه قرار دهند. نیروهای پلیس پس از اینکه مطلع شدند این افراد حمله به بانکی در یکی از محله های خطرناک سالوادور را طراحی می کنند، به محل اعزام شدند. نیروهای پلیس پیش از عملی شدن سرقت، به گروه سارقان حمله کردند و 13نفر را کشتند.

قاتل 22 نفر کشته شد

ایسنا: متهم به قتل 22نفر در پاکستان به ضرب گلوله کشته شد. این مرد هنگام فرار با شلیک پلیس از پا درآمد. قاتل که «عبید اورمان» نام دارد، پیش تر در کنفرانسی مطبوعاتی که توسط پلیس برگزار شده بود، به قتل چهارپزشک، هشت مامور پلیس و تعدادی از کارکنان سیاسی در کراچی اعتراف کرده بود. پلیس پاکستان ادعا کرد این مظنون روز جمعه در درگیری مسلحانه و در حالی که با سرقت سلاح مامور پلیس قصد فرار داشت، کشته شد.