آرشیو یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۲۳۲
هنر
۱۴

واکنش جنتی به انتقادهایی درباره همخوانی بانوان

نگرانی مراجع را رفع می کنیم

شرق: حواشی انتشار آلبوم «تو را ای کهن بوم بر دوست دارم» برای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به نظر بی پایان می آید. بعد از بیانیه ای که هفته گذشته وزارتخانه در دفاع از مجوزهای صادره برای همخوانی بانوان خواننده منتشر کرد، علی جنتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا از جلب نظر مراجع تقلید سخن گفت.

این بیانیه در پاسخ به برخی انتقادها به ویژه از سوی شماری از مراجع تقلید نسبت به بحث خوانندگی زنان منتشر شده بود. اما جنتی با کمی انعطاف نسبت به مواضع قبلی وزارت ارشاد مرجعیت را ضامن پایداری و پویایی مکتب اسلام خواند و افزود: از توجه دلسوزانه مراجع معظم تقلید سپاسگزاریم و تلاش می کنیم نگرانی های آنان را مرتفع کنیم.

وزیر ارشاد از توجه دلسوزانه مراجع معظم تقلید تقدیر کرد و تلاش آنها برای رفع نگرانی ها را مهم دانست و گفت:

«مرجعیت ضامن پایداری و پویایی اسلام است. توجه به نظرات مراجع معظم تقلید، در سیاست ها و برنامه های فرهنگی و هنری مدنظر است.» وزیر ارشاد با اشاره به جریان سازی های برخی جناح های سیاسی در ایران، گفت: «عده ای با دادن اطلاعات غلط به برخی مراجع و نمایندگان مجلس، وزارت ارشاد را متهم به صدور مجوز تکخوانی برای زنان کرده اند. اصل خبر «مجوز تکخوانی به بانوان» نادرست و کذب است و یک جریان خاص با تکرار فراوان، چنین موضوعی را به جامعه القا کرده است.»

جنتی اضافه کرد: جای تاسف است، در ایام گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که همه توجهات به سوی وحدت و انسجام ملی است، عده ای با چنین فتنه گری هایی زمینه های افتراق در جامعه را به وجود می آورند.

با صدور مجوز یک آلبوم موسیقی، برخی با ایجاد حاشیه سازی و موج علیه وزارت ارشاد، موضوع تکخوانی یک خواننده زن را مطرح کرده اند که وزارت ارشاد نیز بارها اعلام کرده هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان صادر نکرده است.

آلبوم «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» به آهنگسازی پیمان خازنی و همخوانی محسن کرامتی و نوشین طافی منتشر شده است.