آرشیو سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۲
اخبار کشور
۳

امیر نصیر زاده خبر داد: ساخت جنگنده آموزشی کوثر در آینده نزدیک کامل می شود

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: جت آموزشی دوکابینه کوثر که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته می شود در مراحل پایانی ساخت است و به زودی به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش با بهره گیری از تجارب هشت سال دفاع مقدس و با اتکا به دانش بومی و استعداد بالای کارکنان فنی و خلبانان جوان آمادگی پاسخ گویی به هر تهدید را دارد.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده اظهار داشت: سامانه شبیه ساز کلیه هواپیماها را با به روزترین فناوری ها درنیروی هوایی طراحی و تولید کرده و در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده ایم و آمادگی صدور شبیه ساز انواع هواپیما ها به کشورهای دیگر را داریم، جت آموزش دو کابینه کوثر که با همکاری سازمان صنایع هوایی، طراحی و ساخته می شود در مراحل پایانی ساخت است.

معاون هماهنگ کننده نهاجا با تاکید بر توان ساخت انواع مهمات در داخل کشور اظهار داشت: 70 درصد انواع بمب ها، موشک های لیزری، دور برد، هوا به هوا، هوا به سطح، نقطه زن و... در داخل کشور ساخته شد و مابقی نیز براساس نوع تهدیدات و تاکتیک ها، ارتقاء یافته و کاملابهینه سازی شده است و تست عملیاتی آنها نیز با موفقیت انجام شده است.

امیرنصیر زاده با بیان اینکه نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است گفت: در شرایط تحریم طبیعتا هر نیرویی که به دانش و پیچیدگی تجهیزات، وابستگی بیشتری داشته باشد چاره ای جز تولید تجهیزات مورد نیاز با اتکا براستعداد و توانایی خود ندارد.