آرشیو سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۲
اخبار کشور
۱۰

سردار حاجی زاده: کارایی آر کیو 170 ایرانی کمتر از نمونه آمریکایی آن نیست

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت فناوری پنهانکاری هواپیماهای بدون سرنشین را قبل از شکار آرکیو170 آمریکایی نیز در اختیار داشتیم.

نشست علمی «هوا فضا، دیروز، امروز، فردا» با حضور سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی معاون صنعتی و امور تحقیقاتی وزارت دفاع، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از اساتید، مدیران گروه ها و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در سالن همایش های جابربن حیان این دانشگاه برگزار شد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پس از جلسه با ریاست دانشگاه صنعتی شریف و جمعی از اساتید این دانشگاه، در نشستی 4 ساعته و در فضایی صمیمی به پرسش های دانشجویان پاسخ گفت.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به پرواز آرکیو 170 ایرانی و مقایسه آن با نمونه آمریکایی گفت: ما برخلاف آمریکایی ها بابت ساخت پهپاد 30 میلیون دلار هزینه نمی کنیم، بلکه با تکیه بر توانمندی و دانش بومی خودمان، پهپادهایی به پرواز درآوردیم که در عرصه میدانی کارایی آنها کمتر از آرکیو 170 آمریکایی نیست.

وی تاکید کرد: سپاه در زمینه ساخت و بکارگیری تجهیزات، هیچ گاه مطابق با الگوی غربی ها عمل نکرده و متناسب با تهدیدات، نیازها و ماموریت های ابلاغی به طراحی و ساخت این تجهیزات می پردازد.

حاجی زاده با بیان اینکه آرکیو 170 ایرانی در ابعاد مختلف و متناسب با ماموریت های نیروی هوافضای سپاه ساخته شده است، اظهار داشت: فناوری پنهان کاری هواپیماهای بدون سرنشین را قبل از شکار آرکیو 170 آمریکایی نیز در اختیار داشتیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، خط مقدم امروز را «خودکفایی» دانست و تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با گذشت 36 سال در مقطع کنونی با درنوردیدن مرزها به چشم امید آزادی خواهان عالم تبدیل شده است و در این شرایط نخبگان و جامعه دانشگاهی می توانند نقش تعیین کننده ای را در عرصه تولید علم ایفا کنند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مثابه «ظروف مرتبطه» هستند، به توانمندی های حزب الله اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات شبعا در واکنش به ترور رزمندگان حزب الله و سردار الله دادی توسط رژیم غاصب صهیونیستی در شرایطی که این رژیم جعلی در آماده باش کامل به سر می برد انجام شد، عملیاتی بی نظیر بود که نشان از اقتدار و توان اطلاعاتی و عملیاتی حزب الله دارد.