آرشیو سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۲
ورزشی - اخبار کشور
۹
گفت و گو

رئیس فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد: جام بین المللی فجر با حضور 80 ورزشکار خارجی برگزار می شود

رئیس فدراسیون دوومیدانی می گوید فدراسیون خودش تمایل دارد که مسابقات دهه فجر برگزار شود و از طرف وزارت ورزش و جوانان و یا سازمان دیگری هیچ اصرار و پافشاری در این باره وجود ندارد.

افشین داوری در تازه ترین صحبت های خود درباره مسابقات دوومیدانی بین المللی دهه فجر، مواردی را مطرح کرده که گزیده ای از آن در ادامه می آید:

*تاکنون حضور هفت تیم در بیست و دومین دوره از مسابقات بین المللی دوومیدانی دهه فجر قطعی شده است و دو تیم دیگر نیز به احتمال زیاد در این رقابت ها شرکت می کنند بنابراین برآورد ما این است که حدود 80 دوومیدانی کار خارجی در این رقابت ها حاضر باشند.

* این مسابقات طی روزهای 23 و 24 بهمن ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در دو بخش زنان و مردان برگزار می شود. از ایران نیز چهار تیم باشگاهی حضور دارند و اکثر ملی پوشان ما در قالب این تیم ها در مسابقات شرکت می کنند.

* برگزاری مسابقات رشته های مختلف با عنوان دهه فجر برای برخی از فدراسیون ها تبدیل به تکلیف شده، چرا که مسابقات آنها در تقویم کنفدراسیون آسیا قرار گرفته است، اما این موضوع برای ما عرف است و اگر هم برگزار نکنیم مشکل خاصی به وجود نمی آید و ما خودمان می خواهیم که هر سال این مسابقات را برگزار کنیم. از طرف وزارت ورزش و جوانان نیز هیچ فشار و اصراری در این زمینه وجود ندارد. ما نیز تلاش کردیم که این مسابقات در تقویم فدراسیون آسیا قرار بگیرد و در تقویم سال آینده فدراسیون نیز این مسابقات را پیش بینی کرده ایم.

*اگر شرایط مهیا باشد در اسفند ماه سال جاری نیز در ماده های پرتاب به غیراز پرتاب وزنه مسابقاتی را برگزار می کنیم، چرا که دوومیدانی کاران ما تا زمان مسابقات قهرمانی آسیا که خرداد ماه سال 94 است باید در رقابت های مختلفی شرکت کنند تا به آمادگی لازم برسند. این دوره از مسابقات در دهه اول اسفند ماه برگزار می شود. برنامه دیگر ما این است که تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا با توافق تمام کمیته ها، مسابقات آغاز فصل دوومیدانی را برگزار کنیم که آن مسابقات نیز به مانند مسابقات دهه فجر یکی از ملاک های اصلی انتخاب نفرات تیم ملی است.