آرشیو شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۶۶
اجتماعی
۴

جهانگیری: گردشگران غیر مسلمان باید از حقوق مشروع برخوردار باشند

معاون اول رئیس جمهوری می گوید: دولت در زمینه حقوق صنفی گردشگران خارجی به این مورد توجه دارد که باید حتی گردشگران غیرمسلمان در سرزمین اسلامی از حقوق مشروع برخوردار باشند. اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که باحضور «طالب ریفاعی» و فعالان حوزه صنعت گردشگری در حال برگزاری است می گوید: «توسعه صنعت گردشگری از اولویت های راهبردی دولت است. در سطح اول استراتژی دولت توجه به گسترش و تقویت گردشگری در سطوح و زمینه های مختلف است بر همین اساس دولت در برنامه ششم خود توجه جدی به ایجاد و تامین زیرساخت های گردشگری در زمینه های فرهنگی، حقوقی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.»

مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می گوید: «گردشگری از حالت کلی خارج شده و وارد عرصه سیاست شده است؛ به طوری که دولتمردان در کشورها تلاش می کنند شبکه های بین المللی برای جذب گردشگر ایجاد کنند.»

او همچنین می گوید: «از بین یک میلیارد گردشگر در سال 2013 سهم ایران در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه قابل قبول نیست. سهم گردشگران ورودی به ایران در سال 2013 میلادی، چهار میلیون و 800 هزار نفر بود؛ در حالی که هفت میلیون گردشگر خروجی داشتیم. بناست به سمتی برویم که این تراز مثبت شود.»

طالب ریفاعی دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی که برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به ایران آمده، مهم ترین عنصر ارتقای گردشگری را عزم سیاسی می داند و می گوید: «همچنان تحت تاثیر ایران هستم.» او می گوید: «خوشحالم بعد از چهار سال به ایران آمده ام. جلسه ای با رئیس سازمان میراث فرهنگی داشتیم و من متوجه شدم برنامه های خوبی برای ایران ترسیم شده است که امیدوارم هر چه زودتر به آن دست پیدا کنید. من همچنان تحت تاثیر ایران هستم. نخستین بار است که در افتتاحیه چنین نمایشگاهی در ایران شرکت می کنم. قول می دهم سازمان UNWTO در آینده متعهد خواهد بود که از این نمایشگاه بیشتر حمایت کند.»

او می گوید: «ما قصد داریم به ایران برای توسعه گردشگری در سال 2025 و بازار هدف 20 میلیون گردشگر کمک کنیم.» ریفاعی روی بازار چین تاکید می کند و می گوید: «قصد داریم ایران را برای بازارهای هدف معرفی کنیم؛ از جمله چین که بازار نوظهور گردشگری است. زمینه های همکاری ما گسترده و اهدافش مشخص است. وظیفه من این است که گردشگری را ترویج دهم.»