آرشیو دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۹۶
حوادث
۱۹

دستگیری زورگیران شمال پایتخت

اعضای یک باند حرفه ای که به زورگیری و سرقت های سریالی در شمال تهران دست می زدند، دستگیر شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران، هجدهم دی امسال مردی در شمال تهران با پلیس تماس گرفت و خبر داد دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت هوندا به وی حمله کردند و با زور و تهدید گوشی تلفن همراه و پول هایش را دزدیده وگریخته اند.

با تشکیل پرونده قضایی و به دست آمدن تصاویر رایانه ای از متهمان فراری به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در ادامه جستجوی پلیسی هویت یکی از متهمان که پسر نوزده ساله سابقه داری به نام عباس بود، شناسایی شد و او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و نوزدهم بهمن امسال در مخفیگاهش حوالی تجریش دستگیر شد. در بازرسی از آنجا تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد با همدستی دوستانش که اکنون فراری اند با تهدید مردم با چاقو به زور پول و گوشی های آنها را دزدیده و به قیمت پایین تری فروخته اند.

در ادامه تحقیقات، مالباختگان دیگری با حضور در پلیس آگاهی از این متهم و همدستانش به اتهام سرقت و زورگیری شکایت کردند. دیگر همدستان وی به نام های حمید، فردین، مصطفی و ولی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش دستگیر شدند. متهمان که همگی معتاد هستند، به زورگیری به شیوه تک یا دو موتوره و با استفاده از موتورسیکلت های طرح هوندا 125 و پالس اعتراف کرده اند.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعتراف متهمان به ده ها فقره زورگیری در مناطق شمال شهر تهران، برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین دیگر شاکیان این پرونده، تصاویر آنها بدون پوشش در روزنامه به چاپ می رسد.