آرشیو چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۸
شهرستان ها
۷

تحویل تجهیزات ماهواره ای 6 هزار خانوار همدانی به سپاه

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: شش هزار خانوار در سطح استان، تجهیزات ماهواره ای خود را به سپاه تحویل دادند.

همدان - خبرنگار کیهان: سرتیپ پاسدار غلامعلی ابوحمزه در نشست هم اندیشی با رسانه های استان افزود: مطابق بررسی ها، تعداد 150 تا 200 هزار خانوار در استان دارای تجهیزات گیرنده ماهواره هستند و به طور متوسط 38 درصد خانواده ها در شهرستان های همدان، کبودرآهنگ و رزن از ماهواره استفاده می کنند و در سایر شهرستان ها نیز این آمار متفاوت است.

وی ادامه داد: رویکرد سپاه در مقابله با پیامدهای مضر استفاده از ماهواره، کاملافرهنگی بوه و آگاه سازی خانواده ها را از این مضرات پیگیری می کند که در همین راستا از تیر ماه امسال تاکنون و پس از برپایی جلسات گوناگون در نقاط مختلف استان، شش هزار خانوار نسبت به تحویل داوطلبانه تجهیزات ماهواره ای اقدام کردند.

ابوحمزه سپس به اهمیت تاثیرگذاری مساجد و روحانیون بر امور فرهنگی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از نقاط استان با کمبود روحانی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: همین امر باعث شده تا در بعضی شهرستان های استان، حدود 60 تا 70 درصد مساجد تعطیل شوند و امام جماعت جهت اعزام به این نقاط وجود نداشته باشد.

ابوحمزه تاکید کرد: وضعیت فعلی ایجاب می کند تا بخشی از جمعیت دانشجویی برای تامین نیاز دهه های آینده، به سوی تحصیل در حوزه های علمیه سوق داده شوند.

وی اعلام کرد: پیرو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی، سپاه و بسیج در این زمینه فعالیت هایی را آغاز کرده اند که تاکنون با پرداخت 160 میلیارد ریال تسهیلات، فرصت ایجاد 3 هزار شغل برای جوانان استان فراهم آمده است.