آرشیو پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۲۴۱
جامعه
۱۷

خبر

جریمه 160میلیونی پزشک متخلف

مهر: پزشک متخلف در تهران به دلیل گرفتن زیرمیزی، 160میلیون ریال جریمه شد. به گزارش مهر، بر اساس آنچه شعبه تعزیرات حکومتی تهران اعلام کرده، این پزشک متخلف از بیمار خودش بابت هزینه های درمان، پول اضافه دریافت کرده است. بر همین اساس و به دنبال شکایت شاکی خصوصی، پرونده ای برای این پزشک در تعزیرات حکومتی تهران تشکیل شده و پس از احراز تخلف او، مبلغ 80میلیون ریال به بیمار شاکی عودت داده شد. ضمن اینکه پزشک متخلف به پرداخت 160میلیون ریال در حق صندوق دولت جریمه شد. همچنین توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، از دیگر موارد تنبیهی این پزشک زیرمیزی بگیر بوده است. درهمین حال، دکتر ایرج خسرونیا، رییس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا صدور چنین احکام تنبیهی با اطلاع نظام پزشکی انجام می شود، گفت: بله، تمامی احکام تنبیهی پزشکان متخلف با اطلاع نظام پزشکی است.

وزیر بهداشت: برای پرداخت حقوق 95هزارنیروی وزارت بهداشت اعتبار نداریم

فارس: وزیر بهداشت گفت: بیمارستان هایی داریم که تکمیل شده اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره برداری نرسیده اند. از ابتدای دولت، مجوز استخدام یک نفر را هم نداشته ایم حتی برای پرداخت حقوق 95هزارپرسنل فعلی هم اعتباری نداریم. سیدحسن قاضی زاده هاشمی در رابطه با وضعیت نیروی انسانی گفت: ما هم اکنون از نظر وضعیت نیروی انسانی مشکلات بسیاری داریم و یکی از چالش های ما همین موضوع است به طوری که از ابتدای دولت تاکنون حتی مجوز استخدام یک نفر را نتوانسته ایم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون بیمارستان هایی داریم که تکمیل شده اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره برداری نرسیده اند در این زمینه جلسات متعددی برگزار کردیم و شخص رییس جمهور و معاون اول وی دستور دادند که به موقع این چالش را حل و فصل کنند.