آرشیو یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۷
سیاست
۲

120 حساب با گردش مالی بالاشناسایی کردیم

دادستان کل کشور درباره ممنوع التصویر شدن رییس دولت اصلاحات تاکید کرد: موضع قوه قضاییه درباره این فرد بیان شده است. با توضیحات سخنگوی قوه قضاییه جای سوالی برای هیچ کس باقی نمی ماند. به گزارش ایلنا، گزیده اظهارات حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی به شرح زیر است:

در یکی از شهر ها 120 حساب با گردش مالی بالارا شناسایی کردیم گرچه به صورت قاطع مطمئن نبودیم که این حساب ها مربوط به قاچاقچیان باشد اما پس از مسدود کردن آنها وقتی کسی برای پیگیری مسدود شدن حساب مراجعه نکرد اطمینان حاصل کردیم. اگر از سوی نیروی انتظامی به بانک ها اعلام شود که گردش مالی یک حساب و یا یک بانک غیرمتعارف است بانک ها و بانک مرکزی باید همکاری کنند. همه ظرفیت های کشور در بخش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در مبارزه با این موضوع باید وارد عمل شوند.

ما با ماده مخدری که تخریب کننده روح و جسم انسان است مواجه هستیم که مرگ تدریجی فرد و جامعه را به دنبال دارد. بر کسی پوشیده نیست آنچه امروز در حوزه مواد مخدر تولید می شود تحت نظارت نیروهای ناتو است و اقدامات شان عکس آن چیزی است که باید شاهد آن باشیم.

برخی شعب بانک ها در نقاط مرزی گردش مالی بالایی داشتند: این گردش مالی از کجاست؟ اگر مشخص شود در ارتباط با پولشویی است حتما باید نظام بانکی وارد عمل شود تا از پولشویی در امان بماند.

در بحث دیپلماسی نیز باید وزارت امور خارجه در مقابله با مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شود، چرا که ما کشوری هستیم که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار داریم.

نیروهای اطلاعاتی و انتظامی نباید به کشف یک موضوع که می تواند به تشکیل یک پرونده منجر شود بسنده کنند، بلکه باید به سمت کشف باندها سوق پیدا کنند. برای قوه قضاییه صادر کردن حکم برای باندی خطرناک نسبت به افراد خرده پا اهمیت بیشتری دارد.