آرشیو دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۲
صفحه آخر
۱۲

در تازه ترین جنایت

رژیم صهیونیستی با گشودن دریچه های سد، خانه های مردم غزه را زیر آب برد

رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایت خود دریچه سدهای شرق دشت غزه را گشود و در پی آن ده ها خانه فلسطینی به زیر آب رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی روز گذشته دریچه سدهای شرق دشت غزه را گشود و ده ها منزل مسکونی در شهر «المغراقه» در مرکز نوار غزه به زیر آب رفت.

ساکنان این منازل از سازمان های مربوطه و نیز دفاع ملی خواستند فورا برای نجات مردم از این وضعیت و همچنین تخلیه آب در منطقه اقدام کنند.

رژیم صهیونیستی در حالی دست به این جنایت زده است که نزدیک به 80 هزار خانه در جریان جنگ 50 روزه غزه به صورت کامل تخریب شد. مردم این منطقه از 7 ماه پیش در شرایط بسیار سختی به سر می برند و با وجود سرمای شدید و بارش برف سنگین همچنان در چادر زندگی می کنند.

پرواز پهپادهای فلسطینی

رسانه های صهیونیستی از پرواز پهپادهای فلسطینی در آسمان شهرک های صهیونیست نشین در منطقه «اشکول» واقع در شرق نوار غزه و بازگشت سالم آنها به پایگاه خود خبر دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع خبری رژیم صهیونیستی شنبه شب از پرواز سه فروند هواپیمای بدون سرنشین در آسمان جنوب اسرائیل خبر دادند.

منابع رژیم صهیونیستی ضمن تایید این خبر اعلام کردند که پس از ورود این هواپیماهای بدون سرنشین به آسمان مناطق اشغالی، ارتش بلافاصله حالت آماده باش کامل اعلام کرد و جنگنده های اسرائیل بر فراز غزه به پرواز درآ مدند.

این رسانه ها همچنین اعلام کردند که این هواپیماها تحرکات ارتش اسرائیل را رصد کردند و سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اواسط ژوئیه (مرداد) اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ فعالیت های خود از پهپادهای بومی برای انجام ماموریت های امنیتی در آسمان فلسطین اشغالی استفاده کرده است.

رسانه های صهیونیستی نیز مدتی قبل، از پرواز یک پهپاد جنبش حزب الله لبنان بر فراز آسمان مناطق شمال فلسطین اشغالی و بازگشت آن به داخل خاک لبنان خبر داده بودند.

این در حالی است که یک مقام بلندپایه جنبش جهاد اسلامی در واکنش به پرواز جنگنده های اسرائیلی بر فراز غزه تاکید کرد، مقاومت فلسطین برای واکنش به هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه آمادگی دارد.