آرشیو چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۰
حادثه
۱۸

مهار شعله های آتش در دو کارگاه تولیدی

مهر| سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش نشانان شش ایستگاه، آتش سوزی مهیب در یک ساختمان پنج طبقه تولیدی که دو کارگاه تولیدی کیف و کفش را در بر گرفته بود خاموش کردند.

سید جلال ملکی گفت: وقوع این آتش سوزی در ساعت 01:23 بامداد سه شنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی با در نظر گرفتن وضعیت ساختمان و وجود تعداد زیادی تولیدی در آن بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 1، 2، 3، 18، 46 و گروه امداد و نجات یک به همراه نردبان، و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل آتش سوزی واقع در خیابان جمهوری، خیابان ظهیرالاسلام، خیابان خانقاه اعزام کرد.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه 10 واحدی بود که تمام این واحد ها به کارگاه های تولیدی کیف، کفش و وسایل چرمی تبدیل شده بود. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش سوزی از یکی از واحدهای تولیدی کفش در طبقه دوم این ساختمان شروع شد که با وجود مواد قابل اشتعال مانند لوازم و مصنوعات چرمی در داخل کارگاه، آتش به سرعت گسترش یافت و به واحد تولیدی کیف در طبقه بالایی آن سرایت کرد و آن را نیز طعمه شعله های آتش کرد. ملکی تصریح کرد: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات انفرادی کامل، دستگاه تنفسی و کشیدن چندین رشته لوله آبدهی مشغول عملیات شدند و با مهار به موقع شعله های آتش، مانع از بروز یک آتش سوزی بزرگ شده و همچنین از گسترش آن به تولیدی های طبقات دیگر این ساختمان جلوگیری کردند. وی در مورد علت این آتش سوزی ابراز داشت: ظاهرا یکی از کارگران در کارگاه تولیدی کفش در طبقه دوم مشغول کار با بنزین بود که انتشار ناگهانی بخارات بنزین در مجاورت شعله اجاق گاز باعث بروز این آتش سوزی شد. وی افزود: چون حادثه در نیمه شب گذشته اتفاق افتاد و کارگران زیادی در محل حضور نداشتند، درجریان این آتش سوزی فقط یک کارگر تولیدی در داخل این کارگاه دچار سوختگی شد. ملکی با اعلام اینکه این عملیات حدود ساعت چهار بامداد به پایان رسید، افزود: کارگر مصدوم بلافاصله با کمک عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.