آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۲۴۸
اقتصاد
۵

خبر

مذاکره برای صادرات آب به قطر و کویت

ایسنا: مشاور وزیر نیرو درمورد صادرات آب بسته بندی اظهار کرد: با کشورهایی چون کویت و قطر مذاکراتی در زمینه صادرات آب انجام دادیم. اسماعیل محصولی، قائم مقام سابق وزیر نیرو در امور بین الملل درمورد احتمال واردات آب بسته بندی پس از تفکیک آب شرب و بهداشتی به دلیل حفظ کیفیت آب شرب، گفت: تاکنون بحث واردات آب مطرح نشده است. محصولی اظهار کرد: شرکت های متعددی آمادگی فعالیت در زمینه آب بسته بندی را دارند و بخش خصوصی علاقه مند به این کار است.

درخواست تشکیل نشست اضطراری اوپک

تسنیم: رییس دوره ای اوپک گفت اگر قیمت نفت مجددا کاهش یابد، طی شش هفته آینده یا زودتر درخواست تشکیل نشست اضطراری اوپک را مطرح خواهد کرد. نیجریه، یکی از اعضای اوپک است که شدیدترین آسیب را از کاهش قیمت نفت دیده است؛ کاهشی که سیاست عدم کاهش تولید اوپک، آن را شدت بخشیده است. نیجریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، ناگزیر شده است مالیات ها را افزایش دهد و از هزینه ها بکاهد. دیزانی آلیسون مادوئکه، وزیر نفت نیجریه که ریاست دوره ای اوپک را نیز برعهده دارد، در سفر این هفته خود به لندن تلاش کرد تا شانس های بازگرداندن قیمت نفت به سطح قبلی را از طریق کاهش تولید تبیین کند.

ایران پنجمین کشور صادرکننده کاشی و سرامیک

ایرنا: عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور با بیان اینکه ایران در حال حاضر چهارمین تولیدکننده و همچنین پنجمین صادرکننده کاشی و سرامیک در جهان است، گفت: با ورود تکنولوژی های روز تولید این صنعت به کشور، هم اکنون محصولات ایرانی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارند. مجتبی شیرآلی افزود: در حال حاضر حدود 130واحد صنفی با ظرفیت تقریبی 700میلیون مترمربع در کشور وجود دارد که سالانه حدود 450میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک تولید می کنند.