آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۶
فرهنگ و هنر
۵

دیوارنگاری لاله اسکندری در کیش

لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون که دستی هم بر هنرهای تجسمی دارد، اعلام کرد قرار است گالری جم با آثار او در شیراز افتتاح شود و همچنین از دیوارنگاری در کیش در آینده نزدیک خبر داد.

این بازیگر و نقاش درباره تازه ترین فعالیت های خود در عرصه هنرهای تجسمی به مهر گفت: چند ماه پیش یکی از دوستان من در شیراز تصمیم داشت یک گالری افتتاح کند و می خواست این مراسم با حضور یک هنرمند زن صورت بگیرد، اما من مدام درگیر فیلمبرداری بودم تا این که سرانجام قرار شد جمعه هشتم اسفند افتتاحیه این گالری با عنوان جم همزمان با افتتاح نمایشگاه من برگزار شود. این نمایشگاه تا سیزدهم اسفند دایر خواهد بود.

او ادامه داد: من مجموعه عکسی دارم که بخشی از آنها جزو کارهای قدیمی ام است و تعدادی عکس جدید نیز به آن اضافه کرده ام. برگزاری نمایشگاهی از این آثار برای من تجربه جالبی است. بویژه که برای اولین بار در خارج از تهران نمایشگاه می گذارم. البته شیراز جزو شهرهای مهم فرهنگی ماست و امیدوارم این آثار مورد استقبال قرار بگیرد. اسکندری درباره آثارش گفت: این عکس ها در حوزه طبیعت و طبیعت شهری گرفته شده اند و چیزی بین نقاشی و عکاسی هستند. گاهی تشخیص این که تصاویر نقاشی هستند یا عکس دشوار است و من از بافت ها هم عکاسی کرده ام. مجموعه 20 قطعه عکس در گالری جم نمایش داده شده که بخشی از آنها همان آثار نمایشگاه قبلی من «انعکاس» است.این بازیگر با بیان این که دلش می خواهد فعالیت هایی فراتر از تهران داشته باشد، درباره تازه ترین فعالیت های خود در حوزه دیوارنگاری نیز گفت: برای ادامه این کار در کیش مشغول طراحی هستیم و فکر می کنم این طرح ها سال آینده به مرحله اجرا می رسد. البته ممکن است تا پیش از نوروز نیز چند تابلوی دیوارنگاری در کیش اجرا کنیم