آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۶
جامعه
۱۷
حق با شماست

نقش تلفن های عمومی

خداحافظی با نوستالوژی / آن موقع ها که دست هر کسی یک تلفن همراه نبود، دکه های تلفن عمومی، نقش مهمی در ارتباطات آدم ها داشتند، اما گویا دیگر این روزها کسی هوای دکه های تلفن را ندارد. آقای اشرف از یزد گلایه کرده که تلفن های عمومی کارتی را در یزد جمع آوری کرده اند و تعدادی نیز که وجود دارد، کارتخوان های آن خراب است.

سگ های ولگرد / سگ های ولگرد، جایشان هرکجا که باشد، قطعا در کوچه و بازار نیست. یک شهروند از هشترود هم از شهرداری این شهر درخواست کرده نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر، اقدام کنند.

گم شدن یارانه ها / ازدواج، می تواند یارانه ها را براحتی حذف کند. اگر باور ندارید مثال بارزش هم این که خانم آقایی از کرج گفته اند از مسئولان ذی ربط می خواهیم یارانه افرادی را که تازه ازدواج کرده اند، به حساب آنها واریز کنند.

حذف دوربرگردان / همیشه هم تغییرات خیابان ها به نفع اهالی محل تمام نمی شود. آقای حافظی از تهران گفته اند که دوربرگردان بلوار فرهنگ پایین تر از میدان فرهنگ در منطقه سعادت آباد را مسدود کرده اند و اهالی برای رسیدن به مقصد دچار مشکلات عدیده شده اند. از مسئولان می خواهیم با نصب چراغ راهنمایی و باز شدن این دوربرگردان، اهالی را از این سرگردانی نجات دهند.

پرواز در شب ممنوع / این که نصف شب خوابیده باشی و یکباره صدای هواپیمایی غول پیکر از خواب بیدارت کند، مشکل همیشگی است که همسایه های فرودگاه با آن گلاویز هستند. خانم قمی از تهران هم گفته اند قرار بود شب ها برای آسایش ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد دیگر هواپیمایی عبور نکند، ولی این گونه نشده است.

هرچه بگندد / تخلف رانندگی می تواند از هر کسی سر بزند، اما تخلف از راننده ای که وظیفه اش تحویل دادن سالم ماشین نو به صاحبش است، واقعا نوبر است. آقای نعمتی از تهران هم گفته اند هر روز در جاده مخصوص کرج شاهد تردد خودروهای صفرکیلومتر از سوی رانندگان دو شرکت خودروساز، با سرعت خیلی زیاد و به صورت مارپیچ هستیم. آیا نباید بر کار این رانندگان نظارتی صورت بگیرد؟