آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۶
اقتصاد
۴

مدیریت در برخی شرکت های خصوصی شده هنوز دولتی است

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اهمیت انتقال مدیریت در فرآیند خصوصی سازی، گفت: در برخی از موارد با وجود انتقال مالکیت از بخش دولتی به بخش خصوصی، مدیریت منتقل نمی شود و کماکان در دست دولت باقی می ماند.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست علمی و تخصصی با موضوع آسیب شناسی و اجرایی واگذاری سهام دولتی به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، افزود: خصوصی سازی را می توان انتقال مالکیت و مدیریت از بخش دولتی به غیردولتی به منظور افزایش بهره وری و کارایی تعریف کرد.

وی درباره واگذاری سهام دولت در قالب رد دیون نیز گفت: بحث رددیون و واگذاری بخشی از دارایی و سهام دولت در قالب طلب دولت به بخش شبه دولتی و خصوصی، روش مناسبی برای اجرای سیاست خصوصی سازی در کشور نیست.

پوری حسینی درمورد مشوق های قابل ارائه به بخش خصوصی واقعی اظهار کرد: این مصوبات با هدف تشویق بیشتر بخش خصوصی برای حضور در واگذاری ها با تصمیم هیات واگذاری در ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید گرفته شد که درمجموع سه مصوبه در این ارتباط وجود دارد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: مصوبه اول مربوط به فروش اقساطی سهام دولتی با نرخ 15 درصد است که در صورت حضور بخش خصوصی واقعی تخفیف 3 درصدی به آن داده می شود و فروش اقساطی برای این نوع خریداران و بخش خصوصی واقعی 12 درصد تعیین شده است. وی گفت: مصوبه دوم و سوم به اضافه شدن یک سوم به زمان اقساط شرکت های واگذار شده و همچنین پلکانی شدن اقساط شرکت هایی که توسط بخش خصوصی واقعی خریداری می شوند، مربوط می شود.