آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۶
اقتصاد
۴

پیشنهاد تولیدکنندگان:درج قیمت درب کارخانه به جای قیمت مصرف کننده روی کالاها

دبیر کانون صنایع غذایی از ارائه پیشنهاد تولیدکنندگان محصولات غذایی به معاون اجرایی رئیس جمهور برای تغییر شیوه درج قیمت روی این محصولات خبر داد.

کاوه زرگران در گفت وگو با فارس اظهار کرد: در پیشنهادی که از سوی تولیدکنندگان محصولات غذایی به دولت ارائه شده است، پیشنهاد کرده ایم که به جای درج قیمت مصرف کننده روی کالا، قیمت در کارخانه روی محصول درج شود.

وی با بیان این که اکنون محصولات غذایی با قیمت مصرف کننده عرضه می شوند، توضیح داد: هزینه توزیع محصولات غذایی و سود فروشنده در دنیا 18 تا 21 درصد است و ساختار توزیع کشورهای دیگر معمولابه صورت فروشگاه های بزرگ تنظیم شده و توزیع مویرگی کالاصورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در ایران به دلیل کوچک بودن مراکز عرضه کالا، توزیع کالاهزینه بر است و فروشندگان نیز سود بیشتری را درخواست می کنند و خواستار دریافت سود 50 درصدی هستند.وی افزود: به همین دلیل، مواد غذایی در ایران 25 درصد گران تر به دست مصرف کننده می رسد.

وی با بیان این که معمولاتخفیف های فصلی در همه جای دنیا برای مصرف کنندگان اعمال می شود، گفت: به دلیل نظام غلط موجود در ایران، مراکز کوچک عرضه کالا، این تخفیف ها را برای خودشان لحاظ می کنند و به مشتری منتقل نمی کنند.