آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۴
سیاست
۳

جزییات جدیدی از پروژه «عنکبوت» منتشر شد

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران با انتشار یک بیانیه تحلیلی، جزییات جدیدی از پروژه «عنکبوت» در شبکه اجتماعی فیس بوک را رسانه ای کرد. به گزارش مشرق، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزییات جدیدی از پروژه «عنکبوت» را که اخیرا اجرا شده بود منتشر کرد. بر این اساس و با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی، به تشریح جزییات فعالیت دو تن از مهم ترین متهمان بازداشت شده می پردازیم. ذکر این نکته ضروری است که نام و اطلاعات بقیه متهمان به دلایل اطلاعاتی نزد این مرکز محفوظ مانده و جزییات بخش های دیگر پروژه طی بیانیه های آتی به اطلاع عموم مردم عزیز و انقلابی ایران خواهد رسید.

آقای م. ی وی 27 ساله بوده و دارای کارشناسی کشتی سازی از دانشگاه امیرکبیر تهران است. مدیریت نزدیک به 20 صفحه پرمخاطب مبتذل و جریان ساز بر عهده وی بوده و شبکه ارتباطی و تعاملی قوی با دیگر مدیران صفحات مبتذل و مستهجن فیس بوک داشته است. م. ی همچنین مدیریت صفحات جعلی (Fake) مرتبط با چندین هنرمند، فوتبالیست و شخصیت های بزرگ و ایجاد مزاحمت برای آنها را نیز در بین موارد مجرمانه خود دارد. این فرد در بسیاری از پست های ارسالی خود، والاترین ارزش ها و مقدسات مذهبی و دینی شیعیان را به تمسخر گرفته و با استفاده از ارتباط های قوی خود با دیگر مدیران صفحات، تولیدات خود را در دیگر صفحات پرمخاطب بازنشر می داده است.

آقای ع. ر 27 ساله، ساکن تهران و دارای مدرک دیپلم است. وی معتاد به مواد مخدر بوده و به عنوان یکی از فعال ترین مدیران صفحات فارسی فیس بوک، طی شش سال بیش از 120 صفحه مستهجن در فیس بوک را با شبکه ای بسیار قوی راه اندازی و مدیریت می کرده است. این فرد با آگاهی کامل و سنجش ذائقه مخاطبان خود در این شبکه اجتماعی، محتوای مستهجن و مبتذل موردنظر خود را بارگذاری کرده و حتی عناوین صفحات تحت مدیریتش بدون استثنا دارای مضامین مستهجن یا عینا مستهجن بوده است. بر اساس اقاریر متهم و مستندات به دست آمده، ع. ر با سوءاستفاده از تصاویر دختران ایرانی در شبکه فیس بوک، اقدام به ایجاد حساب های کاربری جعلی (Fake Profiles) می کرد و سپس به وسیله این حساب های کاربری، صفحات مستهجن را ایجاد و محتوای غیراخلاقی جمع آوری شده را در آنها منتشر می کرد.