آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۴
اقتصادی
۵

عدد نوشت

کاهش آب های روان کشور

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: حجم کنونی جریان های سطحی کشور درمقایسه با متوسط درازمدت 55 درصد کاهش یافته است. حجم روان آب های کشور در بهمن ماه سال جاری درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته در حوضه های دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، مرکزی، هامون و سرخس به ترتیب 13، 14، 14، 10، 46 و 14 درصد کاهش یافته است.

تعداد تراکنش شاپرک

در حالی در 10 ماهه امسال مبلغ تراکنش های شاپرک در پایانه های فروش از 690 هزار میلیارد تومان عبور کرد که با گذشت شش ماه از اعلام طرح بانک مرکزی برای هدفمند کردن کارمزد کارتخوان ها هنوز تصمیمی برای سازوکار این طرح در بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار گرفته نشده است.

واردات چای از چین

رییس شورای بازرگانان ایران و هند گفت: بر اساس مذاکرات با هندی ها قرار شده میزان واردات چای هندی به ایران از 30 میلیون دلار فعلی بیشتر شود اما باید وضعیت واردات به گونه ای مدیریت شود که به تولید داخلی این محصول لطمه وارد نشود. ابراهیم جمیلی درباره افزایش احتمالی واردات چای از کشور هند به ایسنا اظهار کرد: مصرف بیشتر چای خارجی نسبت به چای داخلی در کشور دلایل فرهنگی دارد، چراکه امروز تلاش ها در جهت این است که مردم چای خارجی مصرف کنند.