آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۰
رویداد
۲

در دیدار شمخانی با وزیر خارجه ایتالیا تاکید شد

لزوم لغو تمام تحریم های غیرقانونی علیه ایران

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز گذشته در ادامه سفر خود به ایران با علی شمخانی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت وگو کرد.

علی شمخانی در دیدار با جنتیلونی ضمن تشریح ابعاد توافق خوب هسته ای به گونه ای که برای طرفین مطلوب باشد بر لزوم لغو تمام تحریم های غیرقانونی و انجام رفتارهای اعتمادساز در مقابل حسن نیت و همکاری های ایران تاکید کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در دیدار با وزیر امورخارجه ایتالیا سیاست جمهوری اسلامی در دولت یازدهم را تقویت همکاری ها با دولت های جهانی، براساس احترام و اعتماد متقابل دانست و با تاکید بر حق مردم ایران برای استفاده صلح آمیز از مواهب دانش هسته ای، گفت: در احقاق حق خود بسیار جدی هستیم و هیچ قدرتی نمی تواند حق مردم ایران را سلب نماید. چون معتقدیم، مانند همه کشورهای صاحب این تکنولوژی، باید از دانش آن در جهت بهتر کردن زندگی مردم استفاده کنیم.وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفت: ما به دنبال گسترش روابط با ایران هستیم.