آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۲
بازار موبایل
۲۷

خبر

خدمات و گوشی همراه تازه برای رمزگذاری داده های تجاری

خبرگزاری فارس - شرکت «سایلنت سیرکل» ارائه دهنده خدمات رمزگذاری داده قصد دارد با جذب سرمایه گذاری 50میلیون دلاری حضور قدرتمندانه ای در بازار کسب وکار پیدا کند.

به گزارش زد دی نت، این شرکت تا به حال روی ارائه خدمات به افراد و کاربران عادی متمرکز بود؛ اما حالابازار کسب وکار را هدف قرار داده است. با توجه به کاهش امنیت اینترنت و افزایش موارد نقض حریم شخصی توسط دولت های جهان و به خصوص دولت آمریکا، بسیاری از صاحبان مشاغل تمایل دارند با استفاده از روش های ارتباطی ایمن از استراق سمع خارجی جلوگیری کنند. بنابراین راه اندازی شبکه های ارتباطی رمزگذاری شده خصوصی یا بر بستر اینترنت رونق فراوان و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

Silent Circle وعده داده که در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا از اولین اکوسیستم حفظ حریم شخصی رونمایی کرده و نرم افزارها، وسایل و خدمات مرتبط با آن را هم در دسترس علاقه مندان قرار خواهد داد. این شرکت اکوسیستم مذکور را پلت فرمی خاص بر مبنای معماری های متفاوت محصولات همراه توصیف کرده است و می گوید در آن از پروتکل رمزگذاری منحصربه فردی موسوم به ZRTP استفاده خواهد کرد. این شرکت سوئیسی همچنین قصد دارد یک گوشی همراه مبتنی بر حریم شخصی موسوم به Blackphone عرضه کند که در آن از نسخه ای خاص از اندروید موسوم به PrivatOS استفاده می شود. این گوشی مجهز به برنامه های متعدد رمزگذاری شده برای تماس تلفنی و ارسال پیامک است.

معرفی گوشی ویندوزفونی ژاپنی در کنگره موبایل

موبنا- یک شرکت ژاپنی اقدام به ساخت گوشی هوشمندی مبتنی بر ویندوز فون کرده است.

شرکت ژاپنی Freetel اعلام کرده گوشی هوشمند خود را با سیستم عامل ویندوزفون راهی بازار می کند. این شرکت ژاپنی درصدد است گوشی ویندوزفونی خود را تابستان امسال راهی بازار کند.

این گوشی از صفحه نمایش 1/ 5 اینچی با وضوح 1080 پیکسل به همراه یک گیگابایت RAM و 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره برده است. دوربین این محصول 8 مگاپیکسلی است و در قسمت جلو نیز دوربینی با سنسور 2 مگاپیکسلی قرار دارد. این دستگاه از پردازشگر 64 بیتی برخوردار است و از سرویس های شبکه نسل چهارم LTE و باتری 2500 میلی آمپری بهره می برد.