آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۲
گردشگری
۱۷

سه ماه فرصت برای رفع نقص هتل ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: به هتل هایی که دچار نقص هستند سه ماه فرصت داده می شود تا نواقص شان را برطرف کنند.

به گزارش «ایسنا»، خسروآبادی درباره روند افزایش و اصلاح ستاره هتل ها اظهار کرد: از مهرماه کمیسیون درجه بندی برای هتل ها تشکیل شده است. وی افزود: حدود هفت سال طول کشید تا این کمیسیون شکل بگیرد. اکنون از سه گروه کارشناسی بهداشت، ایمنی فنی و خدماتی درخواست کرده ایم نظارتی روی هتل ها داشته باشند تا بررسی های اصولی درباره افزایش یا کاهش ستاره هتل ها انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مثلااگر بهداشت هتلی دچار مشکل باشد، هرقدر هم که کیفیت خوبی داشته باشد، ما نمی توانیم به آن اجازه فعالیت بدهیم. در حال حاضر از حدود 123 هتل، 55 تا را بررسی کردیم و امیدواریم تا چند ماه آینده بیش از نیمی از آنها را به استاندارد نزدیک کنیم؛ اگرچه برخی از آنها در حال حاضر هم استاندارد لازم را دارند.

خسروآبادی با بیان اینکه برخی از کارها زمانبر است، گفت: از این 55 هتل، 10 هتل به نوعی ارتقا پیدا کرده اند، برخی بازسازی، بهسازی و تبدیل وضعیت شده اند، حدود 22 هتل نیز دچار نقص بودند که از این میان 10 واحد افت درجه داشته اند که البته این تصمیم هم موقتی است.

وی همچنین درباره نظارت این سازمان بر دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: یک هزار و 760 آژانس در تهران داریم که نظارت بر آنها از منظر کیفیت و کمیت ارائه خدمات مهم است.

به گفته او، گاهی مردم براساس برنامه سفری که برخی از آژانس ها ارائه می دهند، تصمیماتی می گیرند که در ادامه با بی تعهدی آژانس ها مواجه می شوند و این مساله در نهایت به شکایت منجر می شود.

خسروآبادی ادامه داد: ما برای پیشگیری از این موضوع باید اقداماتی انجام می دادیم، برای همین تهران را برای نظارت به 50 بخش و پنج حوزه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم کردیم. به طور مثال در بخش مرکز، منطقه 6 و 7 قرار می گیرد که خیابان های بهشتی و ولیعصر (عج) بخشی از آن است و نظارت آن به یک واحد سپرده می شود تا نظارت متمرکز صورت گیرد. تا به این ترتیب از کیفیت خدمات ارائه شده مطمئن شویم.