آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۰
فرهنگ و هنر
۲۳

خبر کوتاه

لغو دوباره کنسرت سیروان خسروی در بوشهر

کنسرت سیروان خسروی که قرار بود شب گذشته در سینما شهید آوینی شهر بوشهر برگزار شود، لغو شد. به گزارش فارس، این کنسرت که قرار بود 9 اسفند ماه برگزار شود، با وجود فروش بیش از 2000 هزار بلیت لغو شده است. کنسرت بوشهر سیروان خسروی پیش از این قرار بود در تاریخ 17 و 18 دی ماه برگزار شود که آن کنسرت هم لغو شد. دلیل لغو هم سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به شهر بوشهر عنوان شد و مسئولان استان تصمیم گرفتند به خاطر فراهم کردن شرایط امنیتی این کنسرت را در زمان دیگری در بوشهر برگزار کنند.

معرفی هیات داوران بخش بین الملل جشنواره پویانمایی

آثار بخش مسابقه بین الملل نهمین جشنواره پویانمایی تهران، امسال با حضور چهار داور و بخش سیفژ با سه داور از روز جمعه 15 اسفند مورد قضاوت قرار می گیرند. جینالبرتو بنداتسی، مکس هاتلر، ولودیمیر دیاگیلف، مایا یونشو و محسن چینی فروشان به عنوان داوران بخش مسابقه بین الملل نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران تعیین شده اند. همچنین محسن چینی فروشان کارشناس ارشد برنامه ریزی فرهنگی و دبیرکل سیفژ، در کنار فرشته طائرپور تهیه کننده سینمای ایران و فعال سینمای کودک آثار خارجی را داوری می کنند.

ثبت نام قطعی 40 ناشر خارجی برای نمایشگاه کتاب تهران

تاکنون بر اساس آمار سامانه ناشران درخواست 59 هزار متر فضا را برای غرفه نمایشگاه کتاب ارائه داده اند که باید پس از بررسی و تایید این میزان نهایی و اعلام شود. به گزارش فارس، ناشران فرصت داشتند تا پایان روز 5 اسفند با مراجعه به درگاه های اعلام شده نسبت به ثبت نام برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند. بر اساس آمار به ثبت رسیده 2707 ناشر برای حضور در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کردند. در بخش بین الملل 40 ناشر تاکنون مستقیم از طریق سامانه ثبت نام کرده اند که از کشورهایی چون: سوریه، لبنان، پاکستان، اردن، عمان، ژاپن، مکزیک و... هستند.