آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۲
خبر
۸

خبر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: در احقاق حق خود جدی هستیم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی: آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا، با یادآوری روابط تاریخی و مثبت تهران رم گفت: هدف اصلی تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا تقلیل روابط جهانیان با ایران است. وی گفت: ما این سیاست را از اشتباهات استراتژیک غرب و آمریکا می دانیم، چون ایران هیچ وقت درصدد دستیابی به سلاح هسته ای نبوده و نیست. هاشمی رفسنجانی با تاکید بر حق مردم ایران برای استفاده صلح آمیز از مواهب دانش هسته ای گفت: در احقاق حق خود بسیار جدی هستیم و هیچ قدرتی نمی تواند حق مردم ایران را سلب کند. چون معتقدیم، مانند همه کشورهای صاحب این تکنولوژی، باید از دانش آن در جهت بهتر کردن زندگی مردم استفاده کنیم.

رحمانی فضلی: وزارت کشور را فدای یک جریان سیاسی نمی کنم

ایرنا: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جمع مدیران سیاسی استانداری های سراسر کشور بی طرفی دولت در انتخابات را یک اصل مهم و ضروری برشمرد و گفت: وزارت کشور را فدای یک جریان خاص سیاسی در کشور نمی کنم؛ زیرا این گونه سوء استفاده ها به اعتماد مردم و کشور آسیب می رساند.

مطهری: بین مهاجم و مدافع فرق است

خانه ملت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادعاهای احمدی نژاد در مورد یکشنبه سیاه را بدون هیچ گونه سندیتی دانست و تصریح کرد: آنچه لاریجانی و مجلس در پاسخ احمدی نژاد انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود. علی مطهری در واکنش به سخنان آقاتهرانی، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شناسنامه گفت: به نظر بنده این همکار محترم درباره ماجرای یکشنبه سیاه قضاوت نادرستی داشتند و نمی توان هم احمدی نژاد و هم لاریجانی را مقصر دانست؛ زیرا آنچه به وقوع پیوست یک پروژه شخصی و بی ارتباط با استیضاح در جلسه استیضاح بود. او تاکید کرد: من فکر می کنم قضاوت آقاتهرانی درباره جلسه یکشنبه سیاه اشتباه است؛ زیرا بین مهاجم و مدافع فرق است.

طرح مجلس برای تفحص از مدیران دو تابعیتی

ایسنا: 12 نماینده مجلس با امضای طرحی خواستار تحقیق و تفحص از وضعیت مدیران دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسوولان و مدیران ارشد و مدیران شرکت های دولتی شدند.

درخواست استیضاح وزیر رفاه

ایسنا: محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: درخواست استیضاح وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.