آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

جذب 8 هزار نیروی جدید برای بی ام و

گروه ترجمه: شرکت خودروسازی آلمانی بی ام و اعلام کرده است که قصد دارد در سایه موفقیت های تجاری خود طی سال 2015، در سراسر جهان بالغ بر 8 هزار نیروی کار جدید استخدام کند.

براساس اعلام میلاگروس ساینا آندری، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت بی ام و، بیش از 5 هزار شغل جدید در آلمان ایجاد خواهد شد. وی گفت: «تقاضای بالابه معنای آن است که ما نیازمند کارکنان ماهر بیشتری در کارخانه های آلمان و همچنین شبکه بین المللی تولید مان هستیم.» سخنان ساینا آندری نشان دهنده افزایش جذب نیرو نسبت به آن تعدادی است که مانفرد شخ، معاون شرکت در اواسط ماه فوریه اعلام کرده بود. او گفته بود که در مجموع طی سال 2015 تا 5 هزار شغل اضافه خواهد شد. شرکت بی ام و اعلام کرده است که کارشناسان کاهش مصرف انرژی و فناوری های جایگزین، متخصصان سبک سازی وزن سازه و نرم افزارها در جذب نیروی این شرکت در اولویت خواهند بود.

این شرکت در سال 2014 بالغ بر 7000 نیروی جدید جذب کرد که نیمی از آنها در آلمان مشغول به کار شدند. تعداد کل کارکنان این شرکت در سراسر جهان 110 هزار نفر است.

افزایش تولیدات کم مصرف میتسوبیشی

گروه ترجمه: شرکت خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی اعلام کرده است که قصد دارد تولید خودروهای کم مصرف خود را در تایلند افزایش دهد. رئیس جدید میتسوبیشی تایلند اعلام کرده است که در فاز نخست طرح خودروهای کم مصرف، تمرکز این شرکت بر توسعه ظرفیت تولید این خودروها خواهد بود. براساس تصویب هیات مدیره، این شرکت خودروساز سالانه 9/ 4 میلیارد بات (واحد پول تایلند) برای تولید 233 هزار دستگاه خودروی کم مصرف هزینه خواهد کرد. علاوه بر این شرکت میتسوبیشی از هیات مدیره شرکت تایلند خواسته است که افزایش ظرفیت تولید این شرکت از 180 هزار دستگاه در فاز نخست به 220 هزار دستگاه را به تصویب برساند. این اقدام 7/ 7 میلیارد بات هزینه در بر خواهد داشت.