آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۹
سیاسی
۲

وزیر کشور:نامزدهای انتخابات فقط از یک حساب بانکی استفاده کنند

وزیر کشور گفت: نامزدهای انتخابات فقط باید از یک حساب بانکی استفاده کنند تا مشخص شود کمک های مالی از چه طریق به آنها می رسد و کسانی که این کمک ها را می کنند چه نیتی دارند.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تجلیل از آثار برگزیده در حوزه مقابله با مواد مخدر به اهمیت شفافیت مالی نامزدها در انتخابات پرداخت و افزود: این که برخی می گویند دوستان کمک می کنند باید مشخص شود که این کدام دوست است و چه نیتی دارد؛ در بعضی موارد شاهد بودیم که وقتی تحقیقات انجام شد، مشخص شد که نیت این دوستان خیر نبوده است. وی افزود: نباید با سهل انگاری بگذاریم پول های کثیف وارد سیاست شده و تروریست ها و قاچاقچیان در کشور صاحب قدرت شوند. وزیر کشور با بیان این که در این موضوع با کسی تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: این موضوع مسلم است که تروریست ها به دنبال قدرت و ایجاد حاشیه امن برای خود هستند و به همین منظور پول خرج می کنند. اگر مراقب نباشیم و برخورد نکنیم آنها از این پول ها برای ورود به سیاست نیز استفاده خواهند کرد.

وی به جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: در این جلسه برای مسیر انتقال قدرت در کشور موضوع شفافیت مالی کسانی که می خواهند در انتخابات وارد شوند مطرح شد که این یک اقدام بسیار مناسب محسوب می شود.