آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
اقتصادی
۵

اخبار

آمادگی شرکت های پتروشیمی جهان برای حضور در ایران

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی از درخواست و اعلام آمادگی شرکت های بزرگ و بین المللی جهان برای مشارکت و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در صورت لغو تحریم ها و توافق هسته ای با غربی ها خبر داد. محمد حسن پیوندی گفت: طرح های جدید پتروشیمی در فاز دوم عسلویه در حال اجراست که پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ها بیش از 40 میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده شود. قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال جاری به بیش از 43 میلیون تن خبر داد و افزود: همزمان با افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در طرح های جدید استفاده حداکثری از ظرفیت و توان سازندگان و پیمانکاران داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

نیمی از برق کشور را مپنا تولید می کند

وزیر نیرو گفت: امروز 73 هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاهی است که بیش از 35 هزار مگاوات آن توسط گروه مپنا تولید می شود و این یعنی نیمی از برق مصرفی کشور توسط این شرکت تولید می شود.

به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان، در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید گروه مپنا در استان البرز، افزود: اگر مپنا نبود بدخواهان کشور با جلوگیری از ورود نیروگاه و تجهیزات آن نه تنها صنعت برق را عقیم می کردند بلکه به تبع برق جلوی توسعه ملی و سایر بخش ها را هم می گرفتند.