آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
زندگی
۱۴

ازدواج عاقلانه با نیمه دیگر

اصل همتایی در ازدواج های دانشجویی رعایت نمی شود و جوانان در اثر درگیر شدن در روابط عاطفی با غیرهمتای خود ازدواج می کنند. حجت الاسلام حسین دهنوی در همایش تخصصی ازدواج دانشجویی، فرصت ها و چالش ها گفت: همتایی در ازدواج و هم کفو بودن یکی از اصول مهم در ازدواج است که باید از سوی جوانان در تشکیل بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه افزود: از ویژگی های مهم ازدواج آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، رعایت اصل همتایی در پیوند این زوج آسمانی بود و این مهم درس بزرگ این اولیای الهی به جوانان در ازدواج با همتای خود است.

وی ادامه داد: متاسفانه اصل همتایی در ازدواج های دانشجویی رعایت نمی شود و جوانان در اثر درگیر شدن در روابط عاطفی با غیرهمتای خود ازدواج می کنند، جوانان دانشجو باید سعی کنند عاقلانه و با همتای خود ازدواج کنند زیرا درگیری های عاطفی غیرعاقلانه ثمره ای جز طلاق و جدایی ندارد عشق و شیدایی هایی که با علقه آغاز می شود معمولا بدون اطلاعات و بر اساس علاقه صورت می گیرد که در صورت ازدواج، جدایی و از هم پاشیدن بنیان خانواده را همراه دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) اصول همتایی را در ازدواج خود رعایت کرده بودند اظهار کرد: اصول همتایی اعتقادی، مذهبی، طبقاتی و فرهنگی اصول چهارگانه همتایی است که باید در امر ازدواج از سوی جوانان رعایت شود.