آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۴
گردشگری
۱۷

سلطانی فر در حاشیه شرکت در ITB برلین:ایران عزمش را برای جذب گردشگران خارجی جزم کرده است

حضور ایران در چهل و نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB با وسعتی بیش از 1300 مترمربع در برلین، بیانگر عزم سازمان میراث فرهنگی برای افزایش جذب گردشگران خارجی است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که روز دوشنبه برای شرکت در چهل ونهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری (ITB) به برلین رفته است، در نشست مشترک با علی ماجدی، سفیر ایران در آلمان و مسوولان سفارت و ارگان های مستقر در این کشور گفت: یکی از سیاست های راهبردی سازمان، جذب هرچه بیشتر گردشگر خارجی است و با توجه به قدمت همکاری های بین ایران و آلمان، ظرفیت بالایی برای گسترش همکاری های دو جانبه وجود دارد.

قرار است در این سفر، سلطانی فر با مقامات آلمانی از جمله کمیسیون گردشگری مجلس آلمان و مقامات ارشد برگزارکننده ITB دیدار کند. همچنین معاون رئیس جمهوری ایران در شب فرهنگ ایران که چهارشنبه شب (13 اسفند) برگزار می شود، با میهمانان بازدید کننده از غرفه ایران دیدار و گفت وگو می کند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB برلین یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های گردشگری در جهان است که هر سال در همین ایام در برلین آلمان برگزار می شود.

در نمایشگاه امسال که از 13 تا 18 اسفند برگزار می شود، نزدیک به یک هزار شرکت کارگزار سفر از 180 کشور جهان برای شرکت در این نمایشگاه با 26 غرفه ثبت نام کرده اند و مغولستان به عنوان کشور شریک برگزارکننده نمایشگاه برگزیده شده است.

انتظار می رود 160 هزار نفر در سال جاری از این نمایشگاه دیدن کنند.