آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
فن آوری
۱۹

خبر

ارائه نرم افزار ارزیابی تبدیل متن به گفتار فارسی

در راستای ارزیابی عملکرد سامانه های تبدیل متن به گفتار فارسی، نرم افزاری با عنوان SETASSS برای سهولت این امر از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی تهیه و ارائه شد.

به گزارش «ایران»، هدف از این طرح که به سفارش دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و توسط آزمایشگاه پردازش هوشمند داده های چندرسانه ای دانشکده مهندسی رایانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است، معرفی و ارائه روش و دستورالعمل های ارزیابی، داده ها و نرم افزار ارزیابی برای اغلب اجزای تشکیل دهنده سامانه های پردازش زبان طبیعی و سنتز گفتار بوده است. این نرم افزار برای سهولت انجام ارزیابی ها تهیه شده است و بستر مشترکی را برای ارزیابی روش ها و سامانه های پردازش متن و سنتز گفتار برای محققین فراهم می آورد.

اطلاع از بدهی مشترکان تلفن ثابت با پیامک

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به اینکه این شرکت با68 میلیارد تومان وصول نشده مواجه است، گفت: با راه اندازی سیستمی در استان تهران و استان البرز با شماره پیامکی 0211818، مشترکان را با پیامک از آخرین بدهی مطلع می کنیم. به گزارش «ایران»، وحید صیدی گفت: مشترکین با ارسال شماره تلفن با کد استان به سامانه 0211818 می توانند در هر دوره از میزان کارکرد قبوض تلفن ثابت خود مطلع شده و از طریق سامانه 1818 یا 2000 نسبت به پرداخت بدهی تلفن خود اقدام کنند.

ارائه اینترنت پرسرعت به 25 هزار روستا

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اختصاص اعتبار 370 میلیارد تومانی به بخش ارتباط رسانی روستایی در سال 94 خبر داد و گفت: بر این اساس تا پایان سال آینده 45 درصد از روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی خواهند داشت. به گزارش ایسنا، علی اصغر عمیدیان اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه در سال جاری 238 میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاها اعتبار اختصاص داده شده بود و پیش بینی ها حاکی از این است که تا پایان سال آتی 25 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.