آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
فرهنگ و هنر
۲۳

رئیس سازمان سینمایی:عده ای می خواهند سینماگران امیدوار نباشند

رئیس سازمان سینمایی مهمترین چالش این سازمان را در سال 93 وجود عده ای بسیار محدود دانست که دوست ندارند سینما و سینماگران آرامش داشته باشند و از ابزاری که دارند برای ایجاد نگرانی استفاده می کنند.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره چالش هایی که این سازمان در سال 93 با آن ها مواجه شد به مهر گفت: فکر می کنم این مساله منشا تمام چالش های ما است. هر حرکتی که در سینما انجام می شود عده ای می خواهند آن حرکت را که باید آرامش بخش باشد به عاملی برای بر هم زدن آرامش در سینما تبدیل کنند. این روند منشا بسیاری از چالش های مختلف ما است.

این مدیر سینمایی با بیان اینکه جمع مد نظر جمع خیلی محدودی است، متذکر شد: متاسفانه این جمع چون ابزار خودشان را دارند گاه می توانند اثرگذار شده و در شخصیت های فرهنگی، فرهیخته و برجسته نسبت به کلیت سینما و نسبت به فیلم ها نگرانی ایجاد کنند. این مهمترین مساله ما است.

رئیس سازمان سینمایی حضور این عده محدود را عامل ایجاد چالش های متعددی در سینما دانست و یادآور شد: بعضی ها می خواهند سوار بر موج اختلافات طبیعی که در سینما وجود داشته، دارد و به نظرم وجود خواهد داشت؛ شوند و این اختلافات را به عنوان وسیله ای برای از بین بردن یکدلی و همدلی نسبی که در سینما به وجود آمده، قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جامعه سینمایی با وجود مشکلاتی که وجود دارد امید را تجربه می کند، افزود: عده ای دوست دارند که این امید تجربه نشود یعنی می خواهند ثابت کنند و نشان دهند که سینماگران نباید امیدوار باشند. ایوبی با بیان اینکه سال گذشته مساله خانه سینما را داشتیم، ادامه داد: امسال هم انتخابات خانه سینما به یک چالش تبدیل شد اما خیلی خوشحالیم که انتخابات برگزار شد.