آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
فرهنگ و هنر
۲۳

موسیقی

انتقاد مختاباد از لغو کنسرت های موسیقی

رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران، نسبت به لغو کنسرت موسیقی یکی از خوانندگان واکنش نشان داد. مختاباد در تذکر پیش از دستور خود، با اشاره به لغو کنسرت موسیقی یکی از خوانندگان که 4 نفر جلوی برگزاری این کنسرت را گرفته اند، گفت: مملکت قانون دارد و این در حالی است که هنر و فرهنگ ایرانی همواره با اخلاق توام بوده و در طول این مدت هنرمندان برجسته ترین آثار خود را ارائه کرده اند.

«جاده ابریشم»در ایستگاه واشنگتن

کیهان کلهر کمانچه نواز مشهور ایرانی بار دیگر در واشنگتن به اجرای موسیقی پرداخت. به گزارش مهر به نقل از واشنگتن تایمز، یکشنبه شب مصادف با 10 اسفند اجرای گروهی در کنسرت هال مرکز کندی واشنگتن که از سوی مرکز هنر این شهر ترتیب داده شده بود، میزبان بخشی از پانزدهمین تور سالانه «جاده ابریشم» بود.

قدردانی از نادر گلچین در «گل های باقیمانده»

نخستین برنامه از مجموعه برنامه های «گل های باقیمانده» با قدردانی از استاد نادر گلچین در شهر اصفهان برگزار شد. در این برنامه که به همت محمد جواد کسایی (نوازنده سه تار و تحلیلگر موسیقی) و مدیر موسسه فرهنگی هنری «نغمه گشایش» برگزار شده بود، هنرمندان بسیاری از تهران و اصفهان در تالار آینه میهمانسرای عباسی این شهر گرد هم آمدند تا نام استاد نادر گلچین را بعد از سال ها فعالیت هنری و نیز سکوت 30 ساله اش، گرامی دارند.