آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۱
اخبار کشور
۱۰

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: توهین به مقدسات در روزنامه ها جای تاسف دارد

روال توهین به مقدسات در روزنامه ها جای تاسف دارد و انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخورد جدی است.

به گزارش تسنیم، علی طاهری در خصوص مطلب منتشر شده در روزنامه قانون که در قالب طنز، ازدواج را به سخره گرفته است، اظهار داشت: شروع روال توهین به مقدسات در روزنامه ها جای تاسف دارد و انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردی است که خاصیت بازدارندگی داشته باشد چرا که صرف تذکر ظاهرا فایده ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه روال توهین به مقدسات و دستورات دینی روال خوبی نیست، تصریح کرد: برخی مطبوعات دگراندیش سونامی را در این موضوع راه انداخته اند تا اعتقادات را تضعیف کنند لذا وزارت ارشاد باید به گونه ای عمل کند که این موارد تکرار نشود نه اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات جلسه ای برگزار کرده و فقط تذکر بدهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نیت نویسندگان اینگونه مطالب همسو با نیت دشمنان نظام و در جهت ایجاد ممانعت در مسیر اجرای سیاست های تشکیل خانواده و افزایش جمعیت است و می خواهند با دشمن همنوا باشند.

وی افزود: برخوردهای صورت گرفته با موارد توهین به مقدسات در برخی روزنامه ها تا به حال موثر نبوده چرا که به طور مثال در مورد روزنامه قانون بعد از توقیف و انتشار مجدد همان رویه ها دنبال شده و نشان دهنده روحیات و پشت صحنه عوامل این روزنامه است.

طاهری با بیان اینکه اهمیت امر مقدس ازدواج بر هیچ کس پوشیده نیست و همان طور که نبی مکرم اسلام(ص) نیز می فرماید هر کس که از ازدواج رویگردان بشود از ما نیست گفت: تاکید بر تشکیل خانواده و ازدواج در حال حاضر از اهداف اجتماعی و در راستای تامین منافع ملی پیش بینی شده است چرا که جمعیت یکی از عوامل پیشرفت و رشد است.

وی تصریح کرد: برخی موضوعات خط قرمز محسوب می شود و مسئولان باید مراقب شکستن خطوط قرمز باشند.