آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۱
اقتصادی
۴

سالانه 82 تن طلادر کشور قاچاق می شود

عضو هیئت رئیسه اتحادیه طلاو جواهر گفت: سالانه در کشور 82 تن طلاقاچاق می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا شریعت پناهی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه در حال حاضر به تولیدکنندگان بومی طلاو جواهر توجه نمی شود، اظهار کرد: سالانه 82 تن طلادر ایران قاچاق می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال های گذشته یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان طلاو جواهر در جهان بوده، ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر به ششمین مصرف کننده طلاو جواهر جهان تبدیل شدیم که این آمار نشان دهنده بی توجهی به این صنعت بزرگ است که باید دوباره مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه کشوری طلاو جواهر همچنین با بیان اینکه در کشور طلاسازان بسیار خوبی داریم که از دانش فنی بالایی نیز برخوردار هستند، افزود: باید با بها دادن به تولیدکنندگان بومی و آموزش کارگرهایی با دانش فنی بالادوباره به صنعت طلاو جواهرسازی بومی توجه کنیم.

شریعت پناهی با اشاره به اینکه برای رشد دوباره ایران در صنعت طلاو جواهرسازی طرح احداث و راه اندازی شهرک طلاسازی در شهرک های صنعتی که امکانات لازم برای راه اندازی این شهرک را دارند در حال اجراست، تصریح کرد: یکی از شهرک های صنعتی که شرایط بسیار مناسبی دارد، شهرک صنعتی استان سمنان بوده که دارای مزیت های خوبی برای سرمایه گذاران و فعالان این عرصه است.

وی گفت: باید به موضوع شهرک طلاسازی در ایران به صورت ملی نگاه شود؛ چرا که به نتیجه رسیدن در این زمینه نیازمند یک عزم و حمایت ملی است.

عضو هیئت رئیس اتحادیه کشوری طلاو جواهر با اشاره به اینکه ارزش افزوده طلادر هفته 10 درصد است، اظهار کرد: در زمینه ارزش افزوده، هیچ صنعتی مانند صنعت طلاو جواهر نیست و با توجه بیشتر به این صنعت می توانیم به رونق اقتصادی و همچنین به دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی کمک شایانی کنیم.