آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۱
صفحه آخر
۱۲

کتک کاری نمایندگان در پارلمان نارنجی اوکراین

درگیری چند نفر از نمایندگان پارلمان نارنجی اوکراین در جلسه علنی، منجر به توقف فعالیت آن شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، زد و خورد میان نمایندگان پارلمان نارنجی اوکراین دیروز در دو نوبت انجام گرفت و تلاش «ولادیمیر گرویسمان» رئیس پارلمان برای توقف زد و خورد بی نتیجه ماند. این درگیری میان «اولگ لیاشکو» رئیس حزب رادیکال اوکراین و گروهی از نمایندگان حزب «اراده ملت» رخ داد و در جریان آن یک نفر مجروح شد. زد و خورد پس از مشاجره میان «لیاشکو» و «سرگئی مالنیچوک» فرمانده یک گردان از داوطلبان مردمی به نام «آیدار» در جلسه علنی پارلمان آغاز شد.

گردان داوطلبان مردمی «آیدار» به فرماندهی «ملنیچوک» که در سال گذشته تاسیس و تحت نظارت وزارت دفاع اوکراین در مناقشه شرق این کشور در دونباس شرکت کرده و جنگیده بود در ماه ژانویه پس از بروز شایعاتی مبنی بر انحلال آن، اعضای گردان چند روز در مقابل وزارت دفاع اوکراین تظاهرات کردند. «اولگ لیاشکو» به دنبال این تظاهرات «ملنیچوک» فرمانده این گردان را به خیانت به کشور متهم کرده و از دادستانی کل اوکراین خواست دستور پیگرد قضایی این فرمانده گردان داوطلبان را صادر کند.

از سوی دیگر «ژنرال دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای اولین بار ضمن ابراز این مسئله که واشنگتن باید ارائه «کمک های کشنده» به اوکراین را برای مبارزه با جدایی طلبان حامی روسیه در نظر بگیرد، از قانونگذاران خواست تا به همراه متحدان ناتو از احتمال مسلح کردن نیروهای کیف حمایت کنند.