آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۱
ورزشی
۷

کشتی ما از فنون ناب خود خارج شده است

ترکان: سبک کشتی ایرانی باید احیا شود

مسئول امور فنی رده های پایه کشتی آزاد گفت: با توجه به اینکه کشتی ما از فنون ناب ایرانی خود خارج و خالی شده است به دنبال احیای سبک کشتی ایرانی هستیم.

مجید ترکان درباره انتصابش به عنوان مسئول امور فنی رده های پایه کشتی آزاد گفت: پیش از هر چیز باید بگویم باید اجازه دهید مدتی کار کنیم تا با کار و عمل مان نتیجه را نشان دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدت هاست کشتی ما از فنون ناب ایرانی خودش خارج و خالی شده است، به دنبال احیای سبک کشتی ایرانی هستیم که این کار را تنها می توان از رده های پایه شروع کرد.

دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان تصریح کرد: بعد از پیشنهاد رسول خادم و مهیا بودن شرایط همکاری، یاعلی گفتم و این مسئولیت را پذیرفتم. در فدراسیون توجه ویژه ای روی رده های پایه کشتی وجود دارد چرا که وقتی کشتی گیران به رده بزرگسالان می رسند ساختار مبارزه آنان شکل گرفته و دیگر نمی توان تغییری در آن ایجاد کرد.

مسئول امور فنی رده های پایه کشتی آزاد افزود: زمانی که یک کشتی گیر را از رده های پایه از نظر سبک کشتی ایرانی تربیت کنیم تا سال ها می توانیم این سبک را در او پرورش دهیم چرا که معتقدم سبک کشتی ایرانی باید احیا شود. اردوهای خود را از 20 اسفند ماه آغاز می کنیم و با عمل مان نشان خواهیم داد چه اهدافی را دنبال می کنیم.