آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۵
استان ها
۱۸

کوتاه

خط قرمز وضعیت منابع آب هرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به وضعیت قرمز منابع آب استان گفت: با توجه به کاهش بیش از 70 درصدی میزان بارش ها نسبت به سال گذشته منابع آب استان در حالت بحرانی است.

محمدباقر حیدری اظهار کرد: برداشت از منابع آب زیرزمینی براساس تغذیه و تخلیه باید حالت تعادل داشته باشد، به دلیل برداشت های بی رویه طی سنوات گذشته سالانه 210 میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم. مهندس حیدری افزود: افت سطح آب زیرزمینی مشکلاتی همچون خشک شدن چاه های عمیق و نیمه عمیق، کاهش دبی رودخانه ها، قنات ها، چشمه ها، تنزل کیفیت آب، افزایش هزینه های پمپاژ و همچنین استحصال آب را درپی دارد که در نتیجه منجر به خشک شدن دشت ها، نشست زمین و تعطیلی فعالیت های کشاورزی و دامداری می شود. وی افزود: با توجه به برداشت های فعلی صدمات جبران ناپذیری به مخازن و منابع آب زیرزمینی وارد می شود.

شناسایی 650 معدن در آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک رفتار: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی از شناسایی 650 معدن در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از این تعداد فقط 350 معدن فعال است.

مهندس فریدون جعفری تبریزی به ساخت پارک بزرگ معدن در تبریز با همکاری شهرداری این شهر اشاره کرد و افزود: این پارک قرار است پشت هتل لاله تبریز و در چهار هکتار ساخته شود. وی با بیان اینکه در این پارک علاوه بر فضای سبز، ساختمان جدید و موزه معدن استان معدن خیز آذربایجان شرقی ساخته می شود، ادامه داد: ساختمان و موزه معدن برای استان جزو دغدغه های ما در سازمان بود که جای ثابتی نداشتیم و این قضیه همواره برایمان مشکل ساز می شد.

ذوب آهن اصفهان گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده گرفت

دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی فخر: در چهاردهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ذوب آهن اصفهان برای دومین بار موفق به کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان

شد. منصور شریف، مدیر بازاریابی و فروش داخلی ذوب آهن اصفهان با بیان این خبر، رضایتمندی بیش از 70 درصدی مشتریان، نحوه اطلاع رسانی به مشتریان، بررسی صورت های مالی سود و زیان شرکت، خدمات قبل، حین و پس از فروش و چند عامل دیگر را از جمله شاخص مهم در دریافت گواهینامه مذکور دانست.