آرشیو دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۲۰۰
جهان
۶

شهر «دور» آزاد شد

منابع عراقی خبر می دهند به دنبال پیشروی ارتش عراق در استان صلاح الدین، شهر «دور» به طور کامل از لوث داعش پاک شده است. بر اساس این گزارش ها اکنون عملیات پیشروی در «بوعجیل» ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، با ادامه عملیات ارتش عراق و نیروهای داوطلب و بمباران پایگاه های داعش در دو شهر «علم» و «دور» واقع در نزدیکی شهر تکریت دست کم 650 داعشی کشته شده اند. تسلط ارتش عراق بر این شهرها به معنای مسدود شدن مسیر امداد رسانی به تروریست های داعش در صلاح الدین است.

به گزارش منابع محلی نیروهای عراقی در این مسیر در برخی مقاطع ناگزیر از جنگ تن به تن بوده اند.

منابع نظامی در استان انبار (واقع در غرب بغداد) نیز اعلام کرده اند که تمامی تحرکات داعش در فلوجه، دومین شهر بزرگ استان انبار را تحت نظر دارند. در این رابطه گزارش ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش برای قطع آب رودخانه فرات برنامه ریزی می کند تا خود را برای آغاز حمله ای گسترده به منطقه عامریه در فلوجه آماده سازد.

با این حال نیروهای عراقی به پیشروی خود در «بوعجیل» استان صلاح الدین ادامه می دهند و موفق شده اند خودروی یک عامل انتحاری را منهدم کنند. گفته می شود نیروهای ارتش عراق از منطقه «علم» در زیر آتش شدید موشکباران منطقه به سوی «بوعجیل» پیشروی کرده اند.