آرشیو دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۶
بین الملل
۲۱

اخبار

اعتراف یک مظنون به قتل رهبر مخالفان دولت روسیه

یکی از پنج فرد بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی روسیه، به دست داشتن در قتل بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت این کشور اعتراف کرد.

به گزارش ایتارتاس «زاوور دادایف» چچنی تبار با حضور در دادگاه ناحیه باسمان روسیه به شرکت خود در قتل بوریس نمتسوف اعتراف کرد.

در همین حال یک فرد مظنون به قتل بوریس نمتسوف، رهبر مخالفان دولت روسیه در گروزنی پایتخت جمهوری چچن خودکشی کرد. به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از یک مقام امنیتی جمهوری چچن، این فرد که در خانه خود محاصره شده بود قبل از خودکشی به سوی ماموران امنیتی نارنجک پرتاب کرد اما بر اثر انفجار کسی آسیبی ندید. در همین حال ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه روز شنبه در مورد دو فرد دستگیر شده گفت: مراجع قضایی روسیه شواهدی حاکی از شرکت آنزور گوباشف و زائور دودایف در قتل بوریس نمتسوف به عنوان سازمان دهنده و مجری قتل در دست دارند. بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه روز 27 فوریه روی پلی در نزدیکی کاخ کرملین در جریان تیراندازی فرد ناشناسی کشته شد.

توافق دولت کلمبیا و «فارک» برای پاکسازی مین ها

دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به «فارک» برای حل اختلافات درباره مذاکرات صلح و پاکسازی مین های زمینی به توافق دست یافتند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، دولت کلمبیا و گروه فارک اعلام کردند این توافق در طول مذاکرات صلح در هاوانا، پایتخت کوبا حاصل شد. در جریان مذاکرات قبلی، دو طرف به توافقی برای حل مسائل مرتبط با مواد مخدر، اصلاحات کشاورزی و مشارکت سیاسی شورشیان فارک دست یافته بودند. کلمبیا به عنوان کشوری واقع در امریکای جنوبی، یکی از مکان های پرمین جهان است و علت آن درگیری پنج دهه ای میان دولت و شورشیان فارک است.