آرشیو سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۵
صفحه اول
۱

پیام صلح و دوستی ناوشکن دماوند در دریای خزر

ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند دیروز با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش به طور رسمی به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بندر انزلی ملحق شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم الحاق این ناوشکن به نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دماوند در تامین امنیت دریای خزر به همسایگان کمک می کند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان با بیان این که آموزش نیروهای متخصص و کمک به تامین امنیت دریای صلح و دوستی خزر از اهداف الحاق ناوشکن فوق پیشرفته دماوند به ناوگان دریایی ارتش در شمال کشور است، اظهار کرد: بزودی شناورهای فوق پیشرفته و بزرگ جمهوری اسلامی ایران رونمایی می شود.

دهقان با تاکید بر این که ناوشکن دماوند پیامش برای همسایگان صلح و دوستی است، خاطرنشان کرد: این ناوشکن با همکاری نخبگان جوان و متخصص دانشگاهی و متخصصان نیروی دریایی و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

تمامی مراحل طراحی، ساخت و به آب اندازی ناوشکن پیشرفته آموزشی دماوند توسط صنایع شهید تمجیدی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و با همکاری بیش از 700 مرکز صنعتی، پژوهشی، دانشگاهی، سازمان ها و صنایع مختلف وزارت دفاع انجام شده است.