آرشیو پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۱۷
اقتصاد
۴

تردد خودرو های بالای 2500 سی سی درخارج از مناطق آزاد ممنوع شد

با مصوبه دیروز هیات وزیران ورود و تردد خودروهای لوکس با حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی به خارج از مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ممنوع شد.

جلسه هیات دولت صبح دیروز به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و مهم ترین مسائل جاری کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه تعدادی از پیشنهاد های دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.با تصویب دولت، ورود و تردد خودروهای لوکس با حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی به خارج از مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ممنوع است.

هیات وزیران در جهت سیاست های حمایتی دولت و به منظور حفظ ظرفیت تولید و اقتصادی کردن فعالیت ها در این بخش، پیشنهاد تعیین قیمت تضمینی پیله تر ابریشم و چای درجه یک و 2 برای سال زراعی 1394 1393 را به تصویب رساند. بر این اساس، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی 94 1393 برای درجه یک و 2 به ترتیب معادل 21 هزار و 800 ریال و 12 هزار و یکصد ریال تعیین شد و قیمت فروش آنها به خریداران برگ سبز چای، معادل 33 درصد قیمت خرید تضمینی خواهد بود. خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم برای سال زراعی 94 1393 به میزان 151 هزار ریال تعیین شد.