آرشیو دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۹۲
ایران شوک
۱۱
شوک پلیسی

جاسوسی رایانه ای با ترفندهای جدید

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی هشدار داد: افراد سودجو و هکرها برای رسیدن به مقاصد خود از افراد ناآگاه بویژه افرادی که از امنیت رایانه ها هیچگونه اطلاعاتی ندارند، سوء استفاده می کنند.

به گزارش پلیس فتا، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: شهروندی با مراجعه به پلیس گفت فردی در قبال دریافت مزد از او خواست با دادن فلش مموری برای پرینت گرفتن به کافی نت های سطح شهر مراجعه کند، به این کار وی مشکوک شدم و شکایت کردم.

سرهنگ محمد قاسملو افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام داشت چندی پیش هنگام انجام کار و مسافرکشی در سطح شهر به فردی برخورد کردم که به عنوان مسافر سوار تاکسی من شد و پس از کمی گفت و گو، برای بنده شغلی را در تهران پیشنهاد کرد و من هم آن را پذیرفتم سپس گفت باید با وی کاری کنم و ابتدا از اطلاعات داخل یک فلش پرینت تهیه کنم که برای این کار به چند کافی نت مراجعه کردم و همه آنها اعلام داشتند این فلش ویروسی است لذا در هر بار مراجعه به کافی نت ها نتیجه را به وی اعلام می کردم که هر بار مرا به کافی نت دیگری هدایت می کرد، لذا این عمل وی شک مرا برانگیخت و از وی شکایت کردم.

این مقام انتظامی افزود: اجرای دستور قضایی و شناسایی فرد در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و طی یک عملیات و مراجعه به محل اقامت فرد متخلف، وی را دستگیر کرده و تمامی مستندات استخراج شد.

وی در ادامه بیان کرد: در نهایت مشخص شد متهم با استفاده از نرم افزار جاسوسی که در فلش ذخیره کرده بود قصد نفوذ در کافی نت ها و سوء استفاده از اطلاعات مراجعان به کافی نت ها را داشته که با اقدام بموقع پلیس فتا دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: شک شهروند (راننده خودرو) و اعلام قضیه به مراجع ذی صلاح منجر به کشف بموقع این پرونده شد، حال اگر این فرد اطلاعات درستی نداشت و در این خصوص اقدامی نمی کرد مطمئنا تاکنون فرد متخلف از افراد زیادی کلاهبرداری انجام داده بود لذا به تمامی شهروندان توصیه می کنیم در صورتی که اطلاعات کافی و درستی از امور رایانه ای ندارند در صورت برخورد با چنین قضایایی سریعا مراتب را از هر طریق ممکن به پلیس فتا اطلاع دهند.