آرشیو دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۴۴
استان ها
۱۸

کوتاه

آغاز طرح ویژه ترافیک نوروزی در هرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس: فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان در نشستی خبری با اشاره به طرح نوروزی پلیس راه استان هرمزگان گفت: این طرح از امروز آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.

سرهنگ علی مجیدزاده بیان کرد: در این طرح که با رزمایش موتوری آغاز می شود 500 نفر مشارکت دارند و 120 ایستگاه پلیس در استان کار مدیریت ترافیک را راهبری خواهند کرد.

مجیدزاده از فعالیت 100 تیم محسوس و 30 تیم نامحسوس نیز خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این، 110 دستگاه دوربین ثابت کار کنترل سرعت و ثبت تخلف را انجام خواهد داد و تردد موتورسیکلت نیز در طول طرح ممنوع است.

فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان همچنین از ممنوعیت تردد کامیون ها در تاریخ های 27 اسفند تا یکم فروردین و همچنین روزهای 12 تا 14 فروردین در محور ترانزیتی بندرعباس سیرجان خبر داد و افزود: این نوع وسایل نقلیه منهای حاملان سوخت، فقط از ساعت 24 تا هفت صبح اجازه تردد دارند.

واردات 292 هزار کارتن سیگار از هرمزگان

دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری نیا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: طی 6 ماه دوم سال جاری در مجموع 292 هزار و 798 کارتن سیگار و تنباکو توسط این سازمان برای واردات راهبری شده است.

خلیل قاسمی افزود: از این میزان 199 هزار و 602 کارتن تنباکوی معسل و 93 هزار و 196 کارتن نیز سیگار بوده است.

وی در ادامه افزود: طی سال جاری صدور جواز تاسیس 199 واحد صنعتی، صدور 70 پروانه بهره برداری صنعتی، صدور 23 پروانه اکتشاف و صدور 17 پروانه بهره برداری معدن بخشی از فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده است.

راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس ایران در تبریز

دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک رفتار: تالار نمایندگی کارگزاران بورس ایران در تبریز راه اندازی شد.

قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم افتتاح تالار تبریز اظهار کرد: با راه اندازی تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز، بستر تامین مالی و پوشش ریسک صنایع شمال غرب کشور می شود. محمدمهدی امینی گفت: فعالان اقتصادی از بورس کالاانتظار دارند با ایجاد مکانیزمی رقابتی و در تقابل عرضه و تقاضا کشف نرخ صورت گیرد، از طرفی باید توجه داشت که رقابت در بورس کالای ایران موجب شده تا امروز بازارهای منطقه ای به قیمت محصولاتی چون قیر که از طریق تالار صادراتی بورس کالابه بازارهای جهانی صادر می شود، استناد کنند.