آرشیو دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۴۴
بیمه و زندگی
۳۳

درخواست وزیر بهداشت از بیمه ها برای سال 94

گروه بنگاه ها- وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه ها پاشنه آشیل طرح تحول نظام سلامت هستند، از بازنگری نهایی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در جلسه هیات وزیران خبر داد.

سیدحسن هاشمی در گفت وگو با «ایسنا»، افزود: مرحله نهایی بازنگری این کتاب روز چهارشنبه در هیات وزیران پشت سر گذاشته می شود و امیدواریم بتوانیم آن را قبل از پایان سال ابلاغ کنیم.

وی درخصوص همکاری بیمه های تکمیلی نیز اظهار کرد: بیمه های تکمیلی باید همکاری های لازم را در این خصوص داشته باشند و باید حتما در سال 94 متفاوت عمل کنند. به هیچ وجه از بیمه ها پذیرفته نیست که در سال 94 مشابه سال 93 عمل کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه ها پاشنه آشیل طرح تحول سلامت هستند، گفت: اگر بیمه ها مدعی باشند که در سال 93، آمادگی لازم را برای تغییر تعرفه ها نداشتند و قراردادهای آنها بر مبنای تعرفه های قدیم بوده، اما سال 94 را با اطلاع کافی و کامل با مشتری های خود قرارداد می بندند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: بیمه در سال 94 به نحوی کار کند که پرداخت ها بدون فوت وقت و به طور کامل به مراکز خصوصی انجام شود تا از مصوبات هیات وزیران، برنامه های طرح تحول و مهم تر از همه احترامی که جامعه پزشکی برای تصمیمات دولت قائل شده، صیانت شود.

هاشمی افزود: جامعه پزشکی علاقه مندند که حتما بیمه ها با آنها همراهی کنند و اعتبارات خود را بهنگام تحویل دهند. امیدواریم بیمه های تکمیلی به همین شکل عمل کنند، چراکه دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی به سازمان های بیمه گر و بیمه مرکزی ایران نیز همین موضوع است و حتما بیمه ها از سلامت مردم و مراکزی که ارائه دهنده خدمت به مردم شریف ما هستند مراقبت می کنند.