آرشیو دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۴۴
بیمه
۳۴

بیمه مستمری و مکمل بازنشستگی «بیمه معلم»

بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که در آن انجام کار و فعالیت کارگران و کارکنان روزمزد و کارمندان متوقف می شود، تا پس از طی مدت زمانی حداقل 20 سال از انجام کار، افراد بتوانند علاوه بر استراحت، به امور دیگری مثل ورزش، مسافرت یا فعالیت های مورد علاقه خود، در چارچوب درآمد و منابعی که در اختیار دارند بپردازند. یکی از مهم ترین دغدغه های ذهنی بازنشستگان، مسائل اقتصادی خانواده در این دوران است. آنها به دلیل کهولت سن، توانایی انجام کار را ندارند، در نتیجه بزرگ ترین منبع درآمد خود را از دست می دهند.

در این دوره، نقدینگی افراد نسبت به دوره های قبلی کاهش و هزینه های درمانی، حوادث، از کارافتادگی و فوت، تحصیلات و آتیه فرزندان افزایش می یابد. هر یک از این اتفاقات در زمان بازنشستگی، نقدینگی را به سرعت مصرف کرده و فرد و خانواده را در بحران مالی بزرگی در آینده دور یا نزدیک قرار خواهد داد. با کنار گذاشتن بخش کوچکی از درآمد بخش اشتغال و خرید پوشش بیمه مستمری و مکمل بازنشستگی می توان دوران بازنشستگی را به یک زندگی همراه با اطمینان خاطر تبدیل کرد.

برای مثال فرد 30 ساله ای با پرداخت حق بیمه ماهانه 100 هزار تومان علاوه بر پوشش بیمه زندگی و سرمایه گذاری در سن 55 سالگی می تواند ماهانه بیش از 48 میلیون ریال مستمری دریافت کند. (طبق جدول الف)