آرشیو چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۲۶۴
هنر
۱۱

آرش کامور با «اسب و آتش» می آید

شرق: آلبوم موسیقی آرش کامور با نام «اسب وآتش» شامل هشت قطعه موسیقی بی کلام و یک قطعه باکلام اوایل سال94 منتشر می شود. «اسب وآتش» جدیدترین اثر آرش کامور، آهنگساز و نوازنده کمانچه است که در آن از فضاهای ارکسترال تا تکنوازی با استفاده از تصویرسازی های صوتی شنیده می شود.

به گفته کامور، موسیقی در ذات خود، قدرتی انتزاعی دارد باید بتواند مخاطب را سوار بر بال خیال کرده و تجربه های جدیدی را بنابر احساس و قدرت تصویرگری ذهنی شنونده، به تصویر بکشد و یکی از دلایل اینکه بیشتر قطعات این آلبوم نیز به صورت بی کلام ساخته شده، اجازه خلق این تجربیات جدید و بدون محدودیت به مخاطب اثر است.

در ماه جاری، قطعاتی از آلبوم جدید این آهنگساز بدون اعلام نام آلبوم، در مراسم بزرگداشت اتوپینه، هنرمند آلمانی در موزه هنرهای معاصر و همچنین در مراسمی دیگر در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به همراه غزل خوانی محمدعلی بهمنی، اجرا شد و مورد استقبال بسیار زیاد مخاطبان قرار گرفت.

قطعه باکلام این آلبوم با صدای وحید تاج روی شعری از شفیعی کدکنی ساخته شده است. اخبار مربوط به زمان رونمایی و جزییات ساخت این آلبوم به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.